Reklama

UOKiK sprawdzi, kto zarabia na owocach i warzywach

Prezes UOKiK zlecił kolejną kontrolę cen tych produktów, aby sprawdzić jak rozkładają się marże dystrybutorów czy sklepów.

Publikacja: 07.09.2021 13:42

W marketach wybór warzyw i owoców jest często równie duży jak na targowiskach.

W marketach wybór warzyw i owoców jest często równie duży jak na targowiskach.

Foto: AdobeStock

UOKiK podał w komunikacie, że pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzą ceny jabłek, borówek, ziemniaków i kapusty na różnych poziomach - od rolników przez pośredników po sieci handlowe, co ma oszacować, ile na tych produktach zarabiają poszczególne elementy łańcucha dostaw.

- Niskie ceny skupu owoców i warzyw budzą zaniepokojenie rolników i sadowników. Z drugiej strony konsumenci skarżą się na wysokie kwoty, które muszą płacić za te produkty w sklepach - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. - Dlatego poleciłem Inspekcji Handlowej pozyskanie dowodów, które pozwolą na ocenę sytuacji na rynku polskich owoców i warzyw. Kontrolerzy zbadają, jak kształtują się ceny poszczególnych partii produktów, a także czy są one efektem czynników rynkowych – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama