Reklama
Rozwiń

Energiczny wzrost energetyków

Rynek energetyków kwitnie, jego wartość z roku na rok skoczyła o 11 proc., przekraczając już 1,52 mld zł.

Aktualizacja: 24.07.2018 21:36 Publikacja: 24.07.2018 21:00

Energiczny wzrost energetyków

Foto: Bloomberg

Napoje energetyczne kroczą ścieżką wzrostu. Jak obliczył Nielsen, mimo, że energetyki stoją w opozycji do aktualnego trendu na zdrową żywność, wartość ich sprzedaży wzrosła w ciągu roku do maja 2018 r. o 11,4 proc. W kategorii żywności szybciej rośnie sprzedaż tylko serów, lodów i whisky. Co więcej, w roli dodawania energii zastępują powoli kawę i herbatę, których sprzedaż zwiększa się odpowiednio o 5,5 i 1,6 proc.

Rynek polskiej żywności śledzi też Euromonitor. Jego prognozy są nieco niższe – wycenia rynek napojów energetycznych na 1,17 mld zł. I zakłada, że rynek za rok urośnie o 2 proc. Euromonitor podkreśla, że marki własne sieci handlowych rozwijają się gorzej niż marki producentów, zwłaszcza te droższe. Czołowi producenci to znana od lat trójka – FoodCare, Maspex oraz Red Bull. – Ich trzy główne marki – Black, Tiger i Red Bull – są bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi konsumentów – ocenia Euromonitor.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama