Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.07.2018 21:36 Publikacja: 24.07.2018 21:00
Foto: Bloomberg
Napoje energetyczne kroczą ścieżką wzrostu. Jak obliczył Nielsen, mimo, że energetyki stoją w opozycji do aktualnego trendu na zdrową żywność, wartość ich sprzedaży wzrosła w ciągu roku do maja 2018 r. o 11,4 proc. W kategorii żywności szybciej rośnie sprzedaż tylko serów, lodów i whisky. Co więcej, w roli dodawania energii zastępują powoli kawę i herbatę, których sprzedaż zwiększa się odpowiednio o 5,5 i 1,6 proc.
Rynek polskiej żywności śledzi też Euromonitor. Jego prognozy są nieco niższe – wycenia rynek napojów energetycznych na 1,17 mld zł. I zakłada, że rynek za rok urośnie o 2 proc. Euromonitor podkreśla, że marki własne sieci handlowych rozwijają się gorzej niż marki producentów, zwłaszcza te droższe. Czołowi producenci to znana od lat trójka – FoodCare, Maspex oraz Red Bull. – Ich trzy główne marki – Black, Tiger i Red Bull – są bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi konsumentów – ocenia Euromonitor.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Słynny amerykański producent lodów Ben & Jerry’s traci jednego ze współzałożycieli. Jerry Greenfield odchodzi z...
Prawie połowa Niemców ma nadwagę, a 11. na 100. boryka się z kryzysem otyłości. Niemieckie władze chcą to zmieni...
Gdyby nie keczup i makaron z serem, Warren Buffett miałby o jeden problem mniej. Podczas niedawnego występu w st...
W rok ceny kawy na światowych giełdach się podwoiły. Podwyżki właśnie docierają na półki sklepowe w Polsce. Kons...
Po zaledwie roku pracy na stanowisku prezesa Nestlé Laurent Freixe musi pożegnać się z firmą. Powodem jest ukryw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas