Energiczny wzrost energetyków

Rynek energetyków kwitnie, jego wartość z roku na rok skoczyła o 11 proc., przekraczając już 1,52 mld zł.

Aktualizacja: 24.07.2018 21:36 Publikacja: 24.07.2018 21:00

Energiczny wzrost energetyków

Foto: Bloomberg

Napoje energetyczne kroczą ścieżką wzrostu. Jak obliczył Nielsen, mimo, że energetyki stoją w opozycji do aktualnego trendu na zdrową żywność, wartość ich sprzedaży wzrosła w ciągu roku do maja 2018 r. o 11,4 proc. W kategorii żywności szybciej rośnie sprzedaż tylko serów, lodów i whisky. Co więcej, w roli dodawania energii zastępują powoli kawę i herbatę, których sprzedaż zwiększa się odpowiednio o 5,5 i 1,6 proc.

Rynek polskiej żywności śledzi też Euromonitor. Jego prognozy są nieco niższe – wycenia rynek napojów energetycznych na 1,17 mld zł. I zakłada, że rynek za rok urośnie o 2 proc. Euromonitor podkreśla, że marki własne sieci handlowych rozwijają się gorzej niż marki producentów, zwłaszcza te droższe. Czołowi producenci to znana od lat trójka – FoodCare, Maspex oraz Red Bull. – Ich trzy główne marki – Black, Tiger i Red Bull – są bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi konsumentów – ocenia Euromonitor.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Viktor Orbán zaskoczył polski rząd. Producenci mięsa wściekli, ale embargo trwa
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników