Energiczny wzrost energetyków

Rynek energetyków kwitnie, jego wartość z roku na rok skoczyła o 11 proc., przekraczając już 1,52 mld zł.

Aktualizacja: 24.07.2018 21:36 Publikacja: 24.07.2018 21:00

Energiczny wzrost energetyków

Foto: Bloomberg

Napoje energetyczne kroczą ścieżką wzrostu. Jak obliczył Nielsen, mimo, że energetyki stoją w opozycji do aktualnego trendu na zdrową żywność, wartość ich sprzedaży wzrosła w ciągu roku do maja 2018 r. o 11,4 proc. W kategorii żywności szybciej rośnie sprzedaż tylko serów, lodów i whisky. Co więcej, w roli dodawania energii zastępują powoli kawę i herbatę, których sprzedaż zwiększa się odpowiednio o 5,5 i 1,6 proc.

Rynek polskiej żywności śledzi też Euromonitor. Jego prognozy są nieco niższe – wycenia rynek napojów energetycznych na 1,17 mld zł. I zakłada, że rynek za rok urośnie o 2 proc. Euromonitor podkreśla, że marki własne sieci handlowych rozwijają się gorzej niż marki producentów, zwłaszcza te droższe. Czołowi producenci to znana od lat trójka – FoodCare, Maspex oraz Red Bull. – Ich trzy główne marki – Black, Tiger i Red Bull – są bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi konsumentów – ocenia Euromonitor.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku