Reklama

Polacy nie rzucili się na obiady ze słoika czy puszki

Choć zamknięcie w domach sprzyjało kupowaniu posiłków na wynos, to rynek dań gotowych w 2020 r. wzrósł tylko o 6 proc. Jednak ich popularność nadal rośnie.

Aktualizacja: 20.04.2021 06:21 Publikacja: 19.04.2021 21:00

Polacy nie rzucili się na obiady ze słoika czy puszki

Foto: Adobe Stock

Z danych firmy CMR, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że ogółem dania gotowe można znaleźć w 90 proc. sklepów o powierzchni do 300 mkw. Ogółem zaś w sklepach o powierzchni do 2,5 tys. mkw. (czyli bez hipermarketów) sprzedaż kategorii w 2020 r. wzrosła o 6 proc.

– Tak wysoki poziom dystrybucji budowany jest przede wszystkim przez dania instant oraz dania o dłuższej dacie przydatności do spożycia (w puszkach i słoikach). Nawet jednak dania chłodzone, których dystrybucja jest najniższa, poszerzają asortyment dostępny w sklepach – mówi Marek Zachalski, analityk CMR. – O ile kilka lat temu chłodzone zestawy obiadowe mogliśmy znaleźć w niewielkiej grupie sklepów, a ich portfolio w przeciętnym sklepie małego formatu ograniczało się do pojedynczych wariantów pierogów – o tyle obecnie, w szczególności w sklepach sieciowych, kategoria ma zarezerwowane całe moduły, w najbardziej reprezentacyjnych miejscach w sklepie – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama