Reklama
Rozwiń

Polacy nie rzucili się na obiady ze słoika czy puszki

Choć zamknięcie w domach sprzyjało kupowaniu posiłków na wynos, to rynek dań gotowych w 2020 r. wzrósł tylko o 6 proc. Jednak ich popularność nadal rośnie.

Aktualizacja: 20.04.2021 06:21 Publikacja: 19.04.2021 21:00

Polacy nie rzucili się na obiady ze słoika czy puszki

Foto: Adobe Stock

Z danych firmy CMR, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że ogółem dania gotowe można znaleźć w 90 proc. sklepów o powierzchni do 300 mkw. Ogółem zaś w sklepach o powierzchni do 2,5 tys. mkw. (czyli bez hipermarketów) sprzedaż kategorii w 2020 r. wzrosła o 6 proc.

– Tak wysoki poziom dystrybucji budowany jest przede wszystkim przez dania instant oraz dania o dłuższej dacie przydatności do spożycia (w puszkach i słoikach). Nawet jednak dania chłodzone, których dystrybucja jest najniższa, poszerzają asortyment dostępny w sklepach – mówi Marek Zachalski, analityk CMR. – O ile kilka lat temu chłodzone zestawy obiadowe mogliśmy znaleźć w niewielkiej grupie sklepów, a ich portfolio w przeciętnym sklepie małego formatu ograniczało się do pojedynczych wariantów pierogów – o tyle obecnie, w szczególności w sklepach sieciowych, kategoria ma zarezerwowane całe moduły, w najbardziej reprezentacyjnych miejscach w sklepie – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement