FoodCare silne eksportem

Rynki zagraniczne odpowiadają już za 85 proc. przychodów ze sprzedaży napojów Black, 4Move i Frugo. Łącznie marki firmy są obecne w ponad 80 krajach świata.

Publikacja: 18.06.2015 09:54

- Na tle innych polskich firm wyróżnia nas to, że od początku myślimy o sprzedaży globalnej. Naszą ambicją zawsze było tworzenie marek międzynarodowych. Wyniki FoodCare pokazują, że ten cel jest skutecznie realizowany - podkreśla prezes FoodCare Wiesław Włodarski. - Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej. Kluczowym czynnikiem sukcesu naszych marek jest unikatowość ich koncepcji marketingowych na skalę światową. Dla firm z polskim kapitałem jest to wyjątkowe podejście – dodaje.

W ostatnich latach eksport firmy FoodCare rósł średnio ponad 50 proc. Tylko w latach 2012-2013 zwiększył się 70 proc., a w 2014 roku poszedł w górę o 30 proc. Dla porównania eksport produktów rolno-spożywczych z Polski urósł w minionym roku o 4,5 proc.

Eksport odpowiada za 15 proc. obrotów FoodCare. Firma sprzedaje za granicą wszystkie swoje marki. Największe sukcesy grupa do tej pory odnosiła w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Europie Wschodniej. W ostatnim czasie, jak podaje FoodCare, ekspansja zagraniczna objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin i Madagaskar, a w Europie Danię.

Kolejnym ważnym krokiem jest rozszerzenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w tym roku FoodCare planuje wejście na rynek indyjski i brazylijski.

- Obserwujemy, że w wielu krajach polska marka jest ogromnym atutem, zwłaszcza w państwach azjatyckich i afrykańskich. Tam produkty importowane z Europy nadal cenione są bardziej niż lokalne. Produkty polskie, a więc europejskie, o postrzeganej wysokiej jakości, są chętnie kupowane – mówi Wiesław Włodarski.

FoodCare podkreśla, że zyski ze sprzedaży krajowej i zagranicznej w większości są inwestowane w podkrakowskich Zabierzowie i Niepołomicach, gdzie znajdują się jego fabryki. W najbliższych latach spółka planuje duże inwestycje w rozwój i budowę nowych linii produkcyjnych.

W ciągu tylko ostatniego roku FoodCare zatrudnił 50 osób. Obecnie grupa daje pracę blisko 800 osobom.

Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina