FoodCare silne eksportem

Rynki zagraniczne odpowiadają już za 85 proc. przychodów ze sprzedaży napojów Black, 4Move i Frugo. Łącznie marki firmy są obecne w ponad 80 krajach świata.

Publikacja: 18.06.2015 09:54

- Na tle innych polskich firm wyróżnia nas to, że od początku myślimy o sprzedaży globalnej. Naszą ambicją zawsze było tworzenie marek międzynarodowych. Wyniki FoodCare pokazują, że ten cel jest skutecznie realizowany - podkreśla prezes FoodCare Wiesław Włodarski. - Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej. Kluczowym czynnikiem sukcesu naszych marek jest unikatowość ich koncepcji marketingowych na skalę światową. Dla firm z polskim kapitałem jest to wyjątkowe podejście – dodaje.

W ostatnich latach eksport firmy FoodCare rósł średnio ponad 50 proc. Tylko w latach 2012-2013 zwiększył się 70 proc., a w 2014 roku poszedł w górę o 30 proc. Dla porównania eksport produktów rolno-spożywczych z Polski urósł w minionym roku o 4,5 proc.

Eksport odpowiada za 15 proc. obrotów FoodCare. Firma sprzedaje za granicą wszystkie swoje marki. Największe sukcesy grupa do tej pory odnosiła w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Europie Wschodniej. W ostatnim czasie, jak podaje FoodCare, ekspansja zagraniczna objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin i Madagaskar, a w Europie Danię.

Kolejnym ważnym krokiem jest rozszerzenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w tym roku FoodCare planuje wejście na rynek indyjski i brazylijski.

- Obserwujemy, że w wielu krajach polska marka jest ogromnym atutem, zwłaszcza w państwach azjatyckich i afrykańskich. Tam produkty importowane z Europy nadal cenione są bardziej niż lokalne. Produkty polskie, a więc europejskie, o postrzeganej wysokiej jakości, są chętnie kupowane – mówi Wiesław Włodarski.

FoodCare podkreśla, że zyski ze sprzedaży krajowej i zagranicznej w większości są inwestowane w podkrakowskich Zabierzowie i Niepołomicach, gdzie znajdują się jego fabryki. W najbliższych latach spółka planuje duże inwestycje w rozwój i budowę nowych linii produkcyjnych.

W ciągu tylko ostatniego roku FoodCare zatrudnił 50 osób. Obecnie grupa daje pracę blisko 800 osobom.

- Na tle innych polskich firm wyróżnia nas to, że od początku myślimy o sprzedaży globalnej. Naszą ambicją zawsze było tworzenie marek międzynarodowych. Wyniki FoodCare pokazują, że ten cel jest skutecznie realizowany - podkreśla prezes FoodCare Wiesław Włodarski. - Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej. Kluczowym czynnikiem sukcesu naszych marek jest unikatowość ich koncepcji marketingowych na skalę światową. Dla firm z polskim kapitałem jest to wyjątkowe podejście – dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”