- Na tle innych polskich firm wyróżnia nas to, że od początku myślimy o sprzedaży globalnej. Naszą ambicją zawsze było tworzenie marek międzynarodowych. Wyniki FoodCare pokazują, że ten cel jest skutecznie realizowany - podkreśla prezes FoodCare Wiesław Włodarski. - Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej. Kluczowym czynnikiem sukcesu naszych marek jest unikatowość ich koncepcji marketingowych na skalę światową. Dla firm z polskim kapitałem jest to wyjątkowe podejście – dodaje.
W ostatnich latach eksport firmy FoodCare rósł średnio ponad 50 proc. Tylko w latach 2012-2013 zwiększył się 70 proc., a w 2014 roku poszedł w górę o 30 proc. Dla porównania eksport produktów rolno-spożywczych z Polski urósł w minionym roku o 4,5 proc.
Eksport odpowiada za 15 proc. obrotów FoodCare. Firma sprzedaje za granicą wszystkie swoje marki. Największe sukcesy grupa do tej pory odnosiła w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Europie Wschodniej. W ostatnim czasie, jak podaje FoodCare, ekspansja zagraniczna objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin i Madagaskar, a w Europie Danię.
Kolejnym ważnym krokiem jest rozszerzenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w tym roku FoodCare planuje wejście na rynek indyjski i brazylijski.
- Obserwujemy, że w wielu krajach polska marka jest ogromnym atutem, zwłaszcza w państwach azjatyckich i afrykańskich. Tam produkty importowane z Europy nadal cenione są bardziej niż lokalne. Produkty polskie, a więc europejskie, o postrzeganej wysokiej jakości, są chętnie kupowane – mówi Wiesław Włodarski.