Nowy lider rosyjskiej wódki

Mała, powstała półtora roku temu firma, w sprzedaży wódki przegoniła liderów. Jak to się robi?

Aktualizacja: 12.10.2015 12:27 Publikacja: 12.10.2015 11:15

Nowy lider rosyjskiej wódki

Foto: Bloomberg

Firma Status-Group w czerwcu-lipcu wysunęła się na czoło rynku wódki w Rosji, mając w nim 13,1 proc., podczas gdy pół roku wcześniej jedynie 5,3 proc. Dotychczasowi liderzy - wielcy producenci o zasięgu ogólnokrajowym - pozostali w tyle: Synerga miała 10,3 proc., a Roust (należy do Rustama Tariko, właściciela CEDC) - 9,3 proc., podała firma badawcza Nielsen.

Jak wynika z analizy rynku, nowy lider wykorzystał nowe przepisy ustanawiające niższą minimalną cenę sprzedawanego alkoholu. Po raz pierwszy cena minimalna spadła z 220 rubli/pół litra do 185 rubli (11 zł). Tyle właśnie kosztuje wódka produkowana przez Status-Group.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku