Aktualizacja: 14.04.2016 07:06 Publikacja: 13.04.2016 21:00
Foto: 123RF
Jeżeli sieci handlowe nie zdecydują się zrezygnować z części zysków, co wydaje się mało prawdopodobne, to negatywne skutki wprowadzenia podatku obrotowego odczują firmy spożywcze, a w konsekwencji także rolnicy – mówi „Rzeczpospolitej" prof. Andrzej Kowalski, dyrektor Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ). – Stanie się tak zarówno wtedy, gdy zdrożeje żywność, jak i gdy zaostrzy się presja cenowa na dostawców.
W to, że detaliści odważą się podnieść ceny, nie wierzy też Monika Kurtek, główny ekonomista Banku Pocztowego. – Wejście w życie podatku od sprzedaży detalicznej spowodować może tylko nieznaczny wzrost cen produktów żywnościowych w sklepach. Sprzedawcy, chcąc zachować konkurencyjność, wymuszać będą raczej obniżki cen na producentach – mówi Monika Kurtek. – Co więcej, jeśli podatek wszedłby w życie w połowie roku, czyli na początku sezonowych spadków cen żywności, efekt podwyżek wynoszących od 0,1–0,2 pkt proc. mógłby być w ogóle niewidoczny w danych GUS.
Budapeszt zatrzymał dziś import wołowiny z Polski – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. To retorsje za wtrzymanie...
Jan Koral, jeden z trzech braci, założycieli rodzinnego przedsiębiorstwa, zmarł w wieku 81 lat. Firma Koral to j...
Łączą się dwie rodzinne firmy produkujące słodycze – polski Colian i niemiecki Gubor Schokoladen. Szczegółów fin...
Należący do koncernu LVMH gigant alkoholowy Moët Hennessy zamierza zwolnić około 1200 pracowników w związku ze s...
Propozycja nowelizacji zasad handlu alkoholem rozczarowała wszystkich graczy na tym rynku. Ministerstwo Zdrowia...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas