Reklama
Rozwiń
Reklama

Hołyst: identyczne DNA bliźniaków uniemożliwia wykrycie sprawcy

Prof. Brunon Hołyst, kryminolog, tłumaczy, gdzie i dlaczego wyczerpują się możliwości ustalenia winnych w niektórych sprawach.

Aktualizacja: 10.05.2019 06:43 Publikacja: 09.05.2019 22:53

Hołyst: identyczne DNA bliźniaków uniemożliwia wykrycie sprawcy

Foto: Adobe Stock

W czerwcu 2018 r. w wypadku samochodowym w Krużlowej Niżnej zginęła 18-letnia Angelika. Podróżowała z bliźniakami F. Są identyczni. Mają taki sam kod DNA. Obaj byli pijani. Do dziś nie wiadomo, który prowadził. Obaj są na wolności. Czy faktyczny sprawca może uniknąć kary?

Tak. Zdarzają się sytuacje, których prawo nie przewiduje. Bywa, że właśnie w sprawach o wypadki drogowe jeszcze przed przyjazdem policji faktyczny kierowca zamienia się miejscem z pasażerem. Wówczas trzeba ustalić, a potem udowodnić, kto prowadził. W normalnych okolicznościach można pobrać ślady termiczne i ustalić, kto gdzie siedział. W tej sprawie jednak nie pomogą. Wiem też, że dwóch mężczyzn przyznało się do prowadzenia auta w chwili wypadku. Każdy oskarżał sam siebie.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama