Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyrok za dieselgate dla byłego głównego menedżera Volkswagena

Siedem lat więzienia i 400 tys. dol. – to wyrok dla Olivera Schmidta, byłego głównego menedżera Volkswagena. Sąd dla wschodniego dystryktu stanu Michigan uznał go za winnego defraudacji i naruszenia amerykańskich przepisów o zanieczyszczeniu powietrza.

Aktualizacja: 17.12.2017 07:45 Publikacja: 16.12.2017 23:01

Wyrok za dieselgate dla byłego głównego menedżera Volkswagena

Foto: Bloomberg

W 2015 r. ujawniono, że Volkswagen sprzedawał samochody z silnikiem diesla, które nie spełniały standardów ochrony emisji spalin. Udowodniono, że Schmidt, wiedząc o tym, dopuszczał do kontynuacji procederu i razem ze współpracownikami starał się go zataić przed władzami.

Wcześniej firma Volkswagen, uznana za winną sprzedawania aut niespełniających kryteriów emisji spalin, zgodziła się zapłacić 2,8 mld dol. kary, a przed sądem cywilnym na wypłatę odszkodowania sięgającego 1,5 mld dol.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama