Reklama

Jak samorządy mogą dbać o bezpieczeństwo na pasach

Lepsze oznakowanie, progi zwalniające, wyższe mandaty i dodatkowe patrole – tak samorządy chcą walczyć o życie pieszych.

Aktualizacja: 28.10.2019 06:14 Publikacja: 27.10.2019 19:48

Jak samorządy mogą dbać o bezpieczeństwo na pasach

Foto: AdobeStock

Czas jest nieprzypadkowy. W piątek prawicowy polityk Artur Zawisza (nie ma prawa jazdy, bo stracił je przez alkohol) rano potrącił rowerzystkę, a już wieczorem znów przyłapano go za kółkiem. Tydzień temu na Bielanach doszło do tragicznego w skutkach wypadku. Zginął pieszy, który ratował rodzinę przed piratem drogowym.

Stąd pomysły stolicy: nowe progi zwalniające, kompaktowe ronda zamiast skrzyżowań, dodatkowe (opłacane przez samorząd) patrole drogówki. Warszawa nie jest jednak wyjątkiem. W Krakowie trwa audyt kilku tysięcy przejść dla pieszych. Stają tam dodatkowe znaki, trwają akcje policyjne na drogach i edukacyjne w szkołach i sieci, nastawione na bezpieczeństwo pieszych. Podobne inicjatywy działają we Wrocławiu i Gdańsku.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
Czy za radio w aucie trzeba płacić abonament RTV? Prawo mówi jasno
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama