Adwokaci promują swój pozasądowy wizerunek

Rozmowa z Anisą Gnacikowską, adwokatem, koordynatorką startującej 4 kwietnia kampanii informacyjnej palestry.

Aktualizacja: 30.03.2016 18:32 Publikacja: 30.03.2016 16:22

Anisa Gnacikowska

Anisa Gnacikowska

Z niedawnych badań opinii publicznej prowadzonych na zlecenie adwokatury wynika, że wasz zawód jest najlepiej rozpoznawalny ze wszystkich zawodów prawniczych. Po co zatem palestrze ogólnokrajowa akcja wizerunkowa w różnych mediach?

W tym samym badaniu pytaliśmy też o to, z jakimi sprawami ludzie zwracają się do adwokata. Okazało się, że jesteśmy jednoznacznie kojarzeni ze sporem sądowym i reprezentowaniem tam klientów. Tymczasem adwokat nie jest tylko obrońcą czy pełnomocnikiem w procesie. Można przecież przyjść do nas po poradę znacznie wcześniej. W naszej akcji promujemy właśnie pomoc prawną na etapie przedsądowym. Badania wykazały też, że zaledwie 8 proc. społeczeństwa korzysta z usług prawnika, zanim podejmie ważne decyzje co do swojego majątku. Większość osób szuka wiadomości np. o prawnych aspektach sprzedaży nieruchomości w Internecie czy u sąsiadów. Powstających później problemów można by przecież uniknąć, korzystając prewencyjnie z adwokata. Pomoc udzielana już po pojawieniu się problemu bywa przecież bardziej skomplikowana, a przez to droższa. Zresztą w kampanii nie będzie się pojawiał motyw adwokackiej togi. Ten strój kojarzy się z sądem, a my chcemy położyć nacisk na pozasądowy wymiar naszej pracy.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w Polsce
Głosy Trzaskowskiego przypisane Nawrockiemu. „To nie jest jakaś wielka tragedia"