Reklama

Czas myśleć o generacji Z

Wielu pracodawców dopiero zaczyna dopasowywać się do wymogów igreków, choć powinni już szykować się do przyjęcia pokolenia Z.

Publikacja: 03.11.2015 21:58

Czas myśleć o generacji Z

Foto: Bloomberg

Od urodzenia przywykli do nowinek technologicznych i wirtualnej rzeczywistości. Są jeszcze bardziej mobilni i przedsiębiorczy niż pokolenie Y, które przewyższają też chęcią zmieniania świata na lepsze – to kilka cech pokolenia Z, czyli osób urodzonych w latach 1996–2000, które wykazało badanie firmy doradczej Universum przeprowadzone wśród 49 tys. zetów na świecie.

Eksperci firmy radzą pracodawcom, by zaczęli analizować i brać pod uwagę oczekiwania generacji Z, która za dziesięć lat będzie stanowiła 20 proc. siły roboczej. Wprawdzie to pokolenie Y, tzw. millenialsi, będzie tam wówczas miało dominujący (75 proc.) udział, ale zet także będzie wpływać na rynkowe trendy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama