Czas myśleć o generacji Z

Wielu pracodawców dopiero zaczyna dopasowywać się do wymogów igreków, choć powinni już szykować się do przyjęcia pokolenia Z.

Publikacja: 03.11.2015 21:58

Czas myśleć o generacji Z

Foto: Bloomberg

Od urodzenia przywykli do nowinek technologicznych i wirtualnej rzeczywistości. Są jeszcze bardziej mobilni i przedsiębiorczy niż pokolenie Y, które przewyższają też chęcią zmieniania świata na lepsze – to kilka cech pokolenia Z, czyli osób urodzonych w latach 1996–2000, które wykazało badanie firmy doradczej Universum przeprowadzone wśród 49 tys. zetów na świecie.

Eksperci firmy radzą pracodawcom, by zaczęli analizować i brać pod uwagę oczekiwania generacji Z, która za dziesięć lat będzie stanowiła 20 proc. siły roboczej. Wprawdzie to pokolenie Y, tzw. millenialsi, będzie tam wówczas miało dominujący (75 proc.) udział, ale zet także będzie wpływać na rynkowe trendy.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!