Aktualizacja: 03.11.2015 21:58 Publikacja: 03.11.2015 21:58
Foto: Bloomberg
Od urodzenia przywykli do nowinek technologicznych i wirtualnej rzeczywistości. Są jeszcze bardziej mobilni i przedsiębiorczy niż pokolenie Y, które przewyższają też chęcią zmieniania świata na lepsze – to kilka cech pokolenia Z, czyli osób urodzonych w latach 1996–2000, które wykazało badanie firmy doradczej Universum przeprowadzone wśród 49 tys. zetów na świecie.
Eksperci firmy radzą pracodawcom, by zaczęli analizować i brać pod uwagę oczekiwania generacji Z, która za dziesięć lat będzie stanowiła 20 proc. siły roboczej. Wprawdzie to pokolenie Y, tzw. millenialsi, będzie tam wówczas miało dominujący (75 proc.) udział, ale zet także będzie wpływać na rynkowe trendy.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas