Reklama

Jak pracownicy mogą wygrać w rywalizacji z AI

Przyspieszający rozwój sztucznej inteligencji oznacza nowe stanowiska pracy, ale też nowe wymagania w już istniejących zawodach i specjalizacjach.

Publikacja: 23.10.2023 03:00

Jak pracownicy mogą wygrać w rywalizacji z AI

Foto: AdobeStock

Jakie kompetencje będą kluczowe, by pracownicy mogli skutecznie konkurować ze sztuczną inteligencją? Najważniejsze z nich to zdolność krytycznego myślenia, empatia, kreatywność, a także elastyczność, czyli umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków.

Tak wynika z badania firmy rekrutacyjnej Cpl Poland oraz portali pracy Just Join IT i Rocketjobs.pl, które latem tego roku objęło ponad 100 przedstawicieli pracodawców (głównie spółki z branży ICT, konsultingu i centrów usług) i ponad 600 pracowników biurowych. „Rzeczpospolita” jako pierwsza opisuje rezultaty badania, które wskazuje nie tylko kierunki rozwoju przyszłościowych kompetencji, ale także umiejętności najbardziej zagrożone przez konkurencję sztucznej inteligencji. Zdaniem większości przedstawicieli firm AI wygra z ludźmi przede wszystkim w analizie danych (w tym zwłaszcza dużych zbiorów, czyli big data), w pisaniu tekstów, w tłumaczeniach, w procesowaniu danych w systemach i w tworzeniu grafik. Ponad połowa firm przewiduje też przewagę sztucznej inteligencji w obsłudze zapytań klientów, a ponad czterech na dziesięciu – w programowaniu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama