Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.06.2025 02:30 Publikacja: 23.10.2023 03:00
Foto: AdobeStock
Jakie kompetencje będą kluczowe, by pracownicy mogli skutecznie konkurować ze sztuczną inteligencją? Najważniejsze z nich to zdolność krytycznego myślenia, empatia, kreatywność, a także elastyczność, czyli umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków.
Tak wynika z badania firmy rekrutacyjnej Cpl Poland oraz portali pracy Just Join IT i Rocketjobs.pl, które latem tego roku objęło ponad 100 przedstawicieli pracodawców (głównie spółki z branży ICT, konsultingu i centrów usług) i ponad 600 pracowników biurowych. „Rzeczpospolita” jako pierwsza opisuje rezultaty badania, które wskazuje nie tylko kierunki rozwoju przyszłościowych kompetencji, ale także umiejętności najbardziej zagrożone przez konkurencję sztucznej inteligencji. Zdaniem większości przedstawicieli firm AI wygra z ludźmi przede wszystkim w analizie danych (w tym zwłaszcza dużych zbiorów, czyli big data), w pisaniu tekstów, w tłumaczeniach, w procesowaniu danych w systemach i w tworzeniu grafik. Ponad połowa firm przewiduje też przewagę sztucznej inteligencji w obsłudze zapytań klientów, a ponad czterech na dziesięciu – w programowaniu.
Kobiety częściej niż mężczyźni pracują blisko domu. Nie dojeżdża lub ma do pokonania mniej niż 5 km prawie połow...
Napięcia geopolityczne i zaburzenia w globalnej wymianie handlowej ograniczą w tym roku tempo wzrostu zatrudnien...
Krajowy lider rekrutacji online celuje w 1,4 mld zł przychodów w 2030 roku i to rosnąc organicznie. Tempo wzrost...
Większym wyzwaniem niż podawanie widełek wynagrodzenia w ofertach pracy będzie obowiązek ujawniania pracownikom...
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas