Reklama

Technologie pozwalają rekrutować szybciej i lepiej

Pracodawcy zaczynają szukać sposobów, by bardziej efektywnie poszukiwać pracowników.

Aktualizacja: 12.02.2018 21:01 Publikacja: 12.02.2018 20:00

Technologie pozwalają rekrutować szybciej i lepiej

Foto: Rzeczpospolita, Robert Gardziński

Rz: Portale rekrutacyjne, które przed laty odebrały rynek ogłoszeń o pracę gazetom, są teraz uważane za głównego gracza w rekrutacji. Pojawiają się jednak opinie, że i one są już przestarzałym medium. Zgadzacie się z nimi, skoro Kariera.pl też jest zaliczana do takich portali?

Piotr Adamczyk: My określamy siebie jako firmę marketingu rekrutacyjnego. A z tymi opiniami w pełni się zgadzam, choć problem nie polega na tym, że portale są przestarzałe. Przestarzała jest komunikacja, którą oferują. Firmy muszą stać się aktywne, a nie powielać pasywne działania. Od lat wysyłają stale ten sam komunikat: jeśli jesteś pracodawcą i chcesz znaleźć pracownika, to podaj miasto i wymagane kompetencje. W rezultacie mamy standardowe ogłoszenia, że międzynarodowa organizacja poszukuje określonych kandydatów z wymienionymi poniżej kompetencjami. Natomiast kandydaci nie chcą już takiego suchego przekazu – chcą wiedzieć, co to będzie za praca – co tam będę robić, z kim będą pracować. Stąd też bierze się popularność rekomendacji; polecając pracę znajomym, ludzie swoim językiem przekazują te informacje, które są wartościowe dla kandydata.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama