W środowy poranek w siedzibie Business Link Astoria w centrum Warszawy kłębi się tłum młodych przedsiębiorców. Okupują sofy w głównej sali biura, rozkładając na stolikach laptopy obok talerzyków z sałatkami i kanapkami. Jeśli gdzieś można odczuć „ducha przedsiębiorczości", to właśnie tam, zwłaszcza w środy, gdy biuro organizuje wspólne, darmowe śniadania dla swoich użytkowników.
Na co dzień nasz „duch przedsiębiorczości" jest mniej widoczny – jak dowodzi tegoroczna edycja Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości, AGER 2018, udostępnionego „Rzeczpospolitej". Raport jest wynikiem badania, które latem 2017 r. przeprowadził Instytut GFK wśród prawie 49 tys. dorosłych mieszkańców 44 państw świata, w tym Polski. Badanie wykazało, że nie tylko w naszym kraju, ale także na świecie, „duch przedsiębiorczości" nieco osłabł; mierzący go wskaźnik AESI spadł w ciągu roku o 3 pkt, do 47 pkt (na 100 możliwych).