Aktualizacja: 14.10.2018 20:20 Publikacja: 14.10.2018 21:00
Foto: 123RF
Pracodawcy, którzy systemowo podchodzą do doceniania pracowników, mają bardziej produktywną załogę (średnio o 38 proc.) i wyższe przychody (o 27 proc.) niż reszta przedsiębiorstw. Mogą także liczyć na większą lojalność klientów, których obsługują bardziej zaangażowani pracownicy. Te wyniki badań przeprowadzonych w USA pokazują, że opłaca się doceniać pracowników.
W Polsce podobnych badań nie prowadzono, być może dlatego, że pracodawcy dopiero w ostatnich latach (gdy rynek pracownika objął większość branż) zaczęli zwracać uwagę na korzyści z doceniania załogi nie tylko przy okazji kwartalnych czy rocznych premii. Nadal jednak niewielu pracodawców i menedżerów tę potrzebę zaspokaja.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas