Reklama

Młodzi nie chcą żyć tylko pracą

Studentom i absolwentom zależy na rozwoju zawodowym, ale nie kosztem równowagi między pracą i życiem prywatnym.

Aktualizacja: 29.04.2015 12:30 Publikacja: 28.04.2015 22:00

Studentom i absolwentom zależy na rozwoju zawodowym, ale nie kosztem równowagi między pracą i życiem

Studentom i absolwentom zależy na rozwoju zawodowym, ale nie kosztem równowagi między pracą i życiem prywatnym.

Foto: PhotoXpress

Choć prawie siedmiu na dziesięciu młodych Polaków przyznaje, że ich główną motywacją do pracy są potrzeby finansowe, to prawie tyle samo z nich chciałoby połączyć karierę zawodową z zainteresowaniami. Mniej istotna jest jej zgodność z profilem studiów – wynika z raportu Motywacje Młodych 2015, który przygotowała firma doradztwa personalnego Bigram na podstawie ogólnopolskiego badania opinii 1200 studentów i absolwentów w wieku 19–26 lat.

W internetowej ankiecie przeprowadzonej w I kwartale tego roku pytano ich o plany oraz oczekiwania dotyczące zawodowej przyszłości. – Nie są to oczekiwania zbyt wygórowane, ale pracodawcy powinni zdawać sobie sprawę, że młodzi ludzie mają inne podejście do pracy niż starsze pokolenia – ocenia Paulina Mazur, menedżer w Bigramie i koordynatorka badania, którego patronem medialnym była „Rzeczpospolita".

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama