Reklama

Czego lepiej nie mówić rekruterom na rozmowie o pracę

Możesz nie cierpieć szefa, a w wyborze pracodawcy kierować się jedynie wysokością pensji, lecz nie powinieneś o tym opowiadać na rozmowie o pracę.

Publikacja: 29.01.2024 03:00

Chcąc osiągnąć sukces na rozmowie rekrutacyjnej, nie tylko trzeba rozumieć, co można powiedzieć, ale

Chcąc osiągnąć sukces na rozmowie rekrutacyjnej, nie tylko trzeba rozumieć, co można powiedzieć, ale też czego lepiej nie mówić AdobeStock

Foto: LESZEK GLASNER

Ponad połowa pracujących Polaków, którzy wzięli udział w najnowszym badaniu Randstad, rozgląda się za ofertami zatrudnienia albo aktywnie szuka nowego pracodawcy. Wielu z nich weźmie więc wkrótce udział w rozmowach rekrutacyjnych, niektórzy po raz pierwszy od dłuższego czasu. Im szczególnie mogą się przydać rady doświadczonych rekruterów, w tym wskazówki, czego lepiej nie mówić podczas rozmów o pracę.

Jak zaznacza Alicja Malok, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Hays Poland, chociaż celem tych rozmów nie jest punktowanie potknięć kandydatów, to pewnych zachowań lepiej jest unikać. Mogą bowiem wzbudzić wątpliwości osoby rekrutującej, której zapala się czerwona lampka, gdy np. kandydat bardzo emocjonalnie wypowiada się o obecnym lub poprzednim pracodawcy, czy wyzłośliwia się na temat przełożonego albo współpracowników, a w dodatku w swojej krytyce koncentruje się na ich cechach osobistych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Poszukiwanie pracy
Rekordowe zainteresowanie zmianą pracy. Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Poszukiwanie pracy
To jest już rynek pracodawcy. Kandydaci szturmują oferty
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama