Europejskie firmy rzadko awansują i nagradzają swych pracowników za doskonalenie umiejętności językowych. Jeśli już to robią, to najczęściej premiują naukę angielskiego w biznesie (Business English). Tak wynika ze wstępnego raportu „Europa bogata językami", który w ramach unijnego projektu przygotował British Council.
50 proc. firm w Unii używa na dużą skalę Business English w swej komunikacji zewnętrznej
Według badań, które objęły 484 unijne firmy z czterech sektorów (banki, hotele, budownictwo i supermarkety), dla ponad połowy pracodawców znajomość obcych języków jest jednym z kluczowych kryteriów rekrutacji nowych pracowników (w Polsce – dla 58 proc. firm). Jednak potem na firmowe szkolenia językowe może liczyć tylko część z nich. I w Polsce, i w całej Unii najwięcej, bo 27 proc., przedsiębiorstw zapewnia pracownikom kursy Business English. Naukę innych języków – co ósme. Przewagę angielskiego widać też w komunikacji zewnętrznej, gdzie prawie co druga firma oprócz języka narodowego, używa Business English.
Promocja nauki języków obcych jest głównym celem ogólnopolskiej kampanii społecznej „Język to podstawa. Ucz się języków" Fundacji Instytut Jakości w Edukacji. Częścią kampanii jest Tydzień Języków, który potrwa do 3 czerwca, gdy m.in. w ramach akcji „Let's check" można sprawdzić swój poziom znajomości języka. Więcej www.tydzienjezykow.pl