Może być Wiedźmin, może być i zbroja

Dr Wojciech Maguś, politolog, medioznawca, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Publikacja: 06.05.2019 19:09

Dr Wojciech Maguś

Dr Wojciech Maguś

Foto: materiały prasowe

Kandydat PiS do Parlamentu Europejskiego Karol Karski w najnowszym spocie wyborczym, który robi furorę w sieci, wystąpił jako rycerz walczący z Krzyżakami. Czy zbroja nakłoni wyborców do oddania na niego głosu?

Takie nie do końca standardowe spoty mają przede wszystkim przykuwać uwagę i budzić emocje – w odróżnieniu od spotów stricte wizerunkowych, pokazujących wszelkie walory danego kandydata, które często są po prostu nudne. W tej kampanii europoseł Karski wyemitował zresztą już dwa filmy. Oprócz tego ze zbroją zamieścił spot wizerunkowy, który zrobiono dość profesjonalnie i który był bardziej zachowawczy. Wykorzystano w nim ujęcia z drona, było także wsparcie lidera partii, Jarosława Kaczyńskiego, który zachwalał kandydata. Jednocześnie ten spot generował zdecydowanie mniejszą liczbę interakcji, chociażby na Twitterze. Z kolei spot ze zbroją poprzez pewną niesztampowość i odejście od rutyny przykuł nie tylko uwagę internautów, ale również mediów tradycyjnych, które potraktowały to jako ciekawostkę kampanijną.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Polityka
Instytut Promocji Nawrockiego. Od początku prezesowi chodziło o wielką politykę?
Polityka
Zaskoczenie dla Konfederacji? Nie Mentzen i nie Braun, wyborcy wskazali inne nazwisko
Polityka
Sondaż: Czy Karol Nawrocki może wygrać wybory prezydenckie? Znamy zdanie Polaków
Polityka
„Stary, nie śmiej się”. Tak Trzaskowski zareagował na pytanie młodego człowieka
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
wybory prezydenckie
Politolog: Start Grzegorza Brauna to dobra wiadomość dla dwóch kandydatów
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego