Reklama

Może być Wiedźmin, może być i zbroja

Dr Wojciech Maguś, politolog, medioznawca, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Publikacja: 06.05.2019 19:09

Dr Wojciech Maguś

Dr Wojciech Maguś

Foto: materiały prasowe

Kandydat PiS do Parlamentu Europejskiego Karol Karski w najnowszym spocie wyborczym, który robi furorę w sieci, wystąpił jako rycerz walczący z Krzyżakami. Czy zbroja nakłoni wyborców do oddania na niego głosu?

Takie nie do końca standardowe spoty mają przede wszystkim przykuwać uwagę i budzić emocje – w odróżnieniu od spotów stricte wizerunkowych, pokazujących wszelkie walory danego kandydata, które często są po prostu nudne. W tej kampanii europoseł Karski wyemitował zresztą już dwa filmy. Oprócz tego ze zbroją zamieścił spot wizerunkowy, który zrobiono dość profesjonalnie i który był bardziej zachowawczy. Wykorzystano w nim ujęcia z drona, było także wsparcie lidera partii, Jarosława Kaczyńskiego, który zachwalał kandydata. Jednocześnie ten spot generował zdecydowanie mniejszą liczbę interakcji, chociażby na Twitterze. Z kolei spot ze zbroją poprzez pewną niesztampowość i odejście od rutyny przykuł nie tylko uwagę internautów, ale również mediów tradycyjnych, które potraktowały to jako ciekawostkę kampanijną.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Krzysztof Bosak: Dowódcy polskiej armii rzadko dowodzą
Polityka
Eastern Sentry i wojska NATO w Polsce. Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję
Polityka
Sondaż: Czy Polacy chcą odejścia Szymona Hołowni z funkcji marszałka Sejmu?
Polityka
Rosyjskie drony nad Polską. Andrzej Duda: Rosja przetestowała Polskę
Reklama
Reklama