Reklama

Francja. Skrajna prawica może rządzić w połowie regionów

Zjednoczenie Narodowe Marine Le Pen po raz pierwszy ma poważne szanse na przejęcie władzy w jednym lub nawet kilku spośród 13 regionów kraju. To może być wstęp do zwycięstwa w wyborach prezydenckich w przyszłym roku.

Aktualizacja: 19.06.2021 07:07 Publikacja: 17.06.2021 18:41

„Jeśli Le Pen pokaże, że potrafi rządzić nie tylko w małych miejscowościach, ale i dużych regionach,

„Jeśli Le Pen pokaże, że potrafi rządzić nie tylko w małych miejscowościach, ale i dużych regionach, przekona wielu Francuzów, że jest też zdolna stanąć na czele całego kraju”.

Foto: AFP

Najbardziej realny jest sukces skrajnej prawicy w regionie Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże (PACA), gdzie na obszarze porównywalnym z Belgią mieszka 5 mln osób. Tu Le Pen uciekła się do sprytnego fortelu, stawiając na wywodzącego się z gaullistowskiego ruchu Republikanie (LR) Thierry'ego Marianiego. W pierwszej turze wyborów regionalnych w nadchodzącą niedzielę może on liczyć na 41 proc. głosów, wyraźnie więcej niż dotychczasowy przewodniczący regionu, reprezentujący barwy prezydenckiego, centrowego ugrupowania La Republique en Marche (LREM) Renaud Muselier (34 proc.).

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Polityka
Prezydent Ekwadoru twierdzi, że próbowano go otruć czekoladą i dżemem
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
Francja: Rząd upadnie w przyszłym tygodniu? Socjaliści stawiają warunki
Polityka
Trump rzuca wyzwanie Putinowi w sprawie sankcji. „Zobaczymy za sześć miesięcy”
Polityka
Dwa bombowce strategiczne USA u wybrzeży Wenezueli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Amerykanie będą mieć problem z lataniem? Biały Dom ostrzega
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama