„Rzeczpospolita" jako jedyna polska gazeta rozpoczęła pionierską współpracę z Facebookiem przy okazji wyborów parlamentarnych 2015 r. W kolejne poniedziałki przed wyborami liderzy oraz twarze kampanii najważniejszych komitetów wyborczych brali udział w Q&A (questions and answers, z ang.: pytania i odpowiedzi). Użytkownicy portalu społecznościowego mają dzięki temu unikalną możliwość zadania pytań najważniejszym politykom. Po wyborach kontynuujemy nasz cykl, który cieszył się dużą popularnością.

Każdy użytkownik FB może wziąć udział w Q&A na stronie facebookowej „Rzeczpospolitej".

– Jesteśmy szczęśliwi, że nawiązaliśmy współpracę z „Rzeczpospolitą", mogąc w pełni wykorzystać możliwości naszych platform z korzyścią dla Polaków i polskiej demokracji – tłumaczy Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebook Polska. – Rozwijaliśmy już podobne projekty w innych krajach, jednak inicjatywa, którą podjęliśmy z dziennikiem „Rzeczpospolita", jest pierwszą odbywającą się na taką skalę. Po raz pierwszy Facebookowy Q&A zostanie opublikowany w papierowej wersji tak liczącej się gazety – dodaje. – Dzięki Facebookowi możemy przetestować nowe narzędzie do komunikacji z czytelnikami i jesteśmy mu za to bardzo wdzięczni – tłumaczy redaktor naczelny rp.pl Bartosz Węglarczyk.