Reklama

Podcast "Pałac prezydencki": Jak emocje i wizerunek kreują kampanię prezydencką?

Karol Nawrocki i Rafał Trzaskowski zostali ogłoszeni kandydatami w wyborach prezydenckich. W najnowszym odcinku podcastu "Rzecz w tym" Michał Kolanko rozmawia z dr. Bartłomiejem Machnikiem z UKSW o unikalnym charakterze tej kampanii prezydenckiej - o jej "intymności", wpływie mediów społecznościowych i tempie.

Publikacja: 25.11.2024 08:00

Dr Bartłomiej Machnik, politolog z UKSW

Dr Bartłomiej Machnik, politolog z UKSW

Foto: podcasty.rp.pl

Kampanie prezydenckie mają unikalny charakter. Jak zauważył dr Bartłomiej Machnik, to „najbardziej intymne wybory, ponieważ poznajemy kandydata w całości – z jego cechami dobrymi i złymi, z jego historią, rodziną i wartościami”. W przeciwieństwie do wyborów parlamentarnych, w których głosy rozkładają się na wielu kandydatów, prezydenckie opierają się na jednym liderze, co buduje ich osobisty wymiar. W Polsce w 2024 roku kampania ma też wysoką stawkę. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
Donald Tusk: Ukraina przetrwa, Rosjanie mają poważne problemy
Polityka
Od Pegasusa do Łukasza Mejzy, czyli z czego musiał i musi tłumaczyć się PiS
Polityka
Sondaż: Czy Polacy chcieliby, aby Andrzej Duda odgrywał jakąś rolę w polskiej polityce?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
PO, Nowoczesna i Inicjatywa Polska się zjednoczyły. Tusk: Dobro zwycięża zło, ale musi być silne
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama