Podcast "Pałac prezydencki": Jak emocje i wizerunek kreują kampanię prezydencką?

Karol Nawrocki i Rafał Trzaskowski zostali ogłoszeni kandydatami w wyborach prezydenckich. W najnowszym odcinku podcastu "Rzecz w tym" Michał Kolanko rozmawia z dr. Bartłomiejem Machnikiem z UKSW o unikalnym charakterze tej kampanii prezydenckiej - o jej "intymności", wpływie mediów społecznościowych i tempie.

Publikacja: 25.11.2024 08:00

Dr Bartłomiej Machnik, politolog z UKSW

Dr Bartłomiej Machnik, politolog z UKSW

Foto: podcasty.rp.pl

Kampanie prezydenckie mają unikalny charakter. Jak zauważył dr Bartłomiej Machnik, to „najbardziej intymne wybory, ponieważ poznajemy kandydata w całości – z jego cechami dobrymi i złymi, z jego historią, rodziną i wartościami”. W przeciwieństwie do wyborów parlamentarnych, w których głosy rozkładają się na wielu kandydatów, prezydenckie opierają się na jednym liderze, co buduje ich osobisty wymiar. W Polsce w 2024 roku kampania ma też wysoką stawkę. 

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Polityka
Debata Trzaskowski-Nawrocki? Szymon Hołownia mówi o skandalu
Polityka
Najnowszy sondaż. Kto wejdzie do drugiej tury? Złe wiadomości dla Sławomira Mentzena
Polityka
Wojsko w tajemnicy przygotowuje na 26 kwietnia paradę wojskową w Warszawie
Polityka
Wkrótce debata Trzaskowski - Nawrocki w Końskich? „Ja oczywiście będę”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Polityka
„To jest polityka prowokacyjna”. Jarosław Kaczyński twierdzi, że „ktoś chce zerwać stosunki z USA”