Podcast "Pałac prezydencki": Jak emocje i wizerunek kreują kampanię prezydencką?

Karol Nawrocki i Rafał Trzaskowski zostali ogłoszeni kandydatami w wyborach prezydenckich. W najnowszym odcinku podcastu "Rzecz w tym" Michał Kolanko rozmawia z dr. Bartłomiejem Machnikiem z UKSW o unikalnym charakterze tej kampanii prezydenckiej - o jej "intymności", wpływie mediów społecznościowych i tempie.

Publikacja: 25.11.2024 08:00

Dr Bartłomiej Machnik, politolog z UKSW

Dr Bartłomiej Machnik, politolog z UKSW

Foto: podcasty.rp.pl

Kampanie prezydenckie mają unikalny charakter. Jak zauważył dr Bartłomiej Machnik, to „najbardziej intymne wybory, ponieważ poznajemy kandydata w całości – z jego cechami dobrymi i złymi, z jego historią, rodziną i wartościami”. W przeciwieństwie do wyborów parlamentarnych, w których głosy rozkładają się na wielu kandydatów, prezydenckie opierają się na jednym liderze, co buduje ich osobisty wymiar. W Polsce w 2024 roku kampania ma też wysoką stawkę. 

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Polityka
Po posiedzeniu klubu PiS. Kaczyński mobilizuje partię. Spotkania w każdej gminie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Polityka
Kto zyska, a kto straci na geopolityce? Kampania prezydencka w czasach chaosu
Polityka
Jacek Nizinkiewicz: Prezydencja bezobjawowa. Donald Tusk marnuje wielką szansę
Polityka
Donald Tusk mówi o wyścigu zbrojeń. „Rosja przegra, tak jak przegrał ZSRR”
Polityka
Morawiecki: Zełenski popełnił gigantyczne błędy, zaatakował Polskę
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”