"Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób, jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika" - poinformowała firma na swoim profilu w serwisie X.
Firmy rezygnują z reklam w TV Republika po wypowiedziach o imigrantach
Z reklamowania się w TV Republika zrezygnowały też inne firmy — m.in. IKEA, mBank, Żabka, Skoda, Alior Bank, Carrefour czy Media Expert.
Decyzja o rezygnacji z reklamowania się w TV Republika ma związek z wypowiedziami na temat imigrantów, które zostały w ostatnim czasie wyemitowane przez stacje. Jan Pietrzak mówił w TV Republika, że imigranci mogliby zostać przyjęci w Polsce w barakach na terenie byłych niemieckich obozów koncentracyjnych — m.in. w Auschwitz (swoje słowa Pietrzak nazwał „okrutnym żartem”), a publicysta Marek Król proponował czipowanie imigrantów albo tatuowanie im numerów na rękach. Od tej ostatniej wypowiedzi odciął się dyrektor programowy TV Republika, Michał Rachoń.
Czytaj więcej
Telewizja Republika nie jest w stanie zaoferować takiego magnesu programowego elektoratowi Prawa i Sprawiedliwości, jakim były tradycyjna TVP 1 i TVP 2. Na dodatek musi się bić o widza z telewizjami ojca Rydzyka i braci Karnowskich.
Joanna Lichocka wycofuje „przyszłe zamówienia” z Pyszne.pl
Po tym jak Pyszne.pl ogłosiło, że rezygnuje z reklam w TV Republika posłanka PiS, Joanna Lichocka, członkini Rady Mediów Narodowych zadeklarowała, że „wycofuje wszelkie zamówienia, jakie w przyszłości mogłaby złożyć w tym miejscu”. „I polecam to innym” - dodała.