Czy tak ratować sadowników? Cydr dzieli rząd

Ministrowie nie mogą się porozumieć co do zgody na reklamę napoju ze sfermentowanych jabłek.

Aktualizacja: 17.11.2014 01:36 Publikacja: 17.11.2014 01:00

Czy tak ratować sadowników? Cydr dzieli rząd

Foto: Fotorzepa/Robert Wójcik

W Polsce nie można reklamować alkoholu z wyjątkiem piwa, a i to pod pewnymi warunkami (spoty mogą być emitowane po godz. 20). Pomysł, by na takich samych zasadach dopuścić promowanie cydru, pojawił się w sierpniu. – Nadajemy tym rozwiązaniom priorytet na wczoraj – mówił szef PSL wicepremier Janusz Piechociński, zapowiadając skierowanie do Sejmu projektu w tej sprawie.

Kariera tego mało popularnego dotąd w Polsce alkoholu nabrała tempa po nałożeniu rosyjskiego embarga na nasze jabłka. W ramach akcji „Jedz jabłka na złość Putinowi" internauci wrzucali do serwisów społecznościach zdjęcia z konsumpcji nie tylko owoców, ale również cydru.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Jakie są sukcesy rządu Donalda Tuska? Nowy rzecznik rządu: Punktualność pociągów
Polityka
Sąd: nalot na lubelski klasztor w poszukiwaniu posła Romanowskiego bezzasadny
Polityka
Donald Tusk pytany o wybory prezydenckie. Wyjął konstytucję, zacytował jeden z artykułów
Polityka
Marcin Przydacz o ataku Izraela na Iran: Nikt nie chce być starty z powierzchni ziemi
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Polityka
Ryszard Kalisz: Są tysiące komisji wyborczych, gdzie wyniki odbiegały od sąsiednich komisji