Reklama

Czy tak ratować sadowników? Cydr dzieli rząd

Ministrowie nie mogą się porozumieć co do zgody na reklamę napoju ze sfermentowanych jabłek.

Aktualizacja: 17.11.2014 01:36 Publikacja: 17.11.2014 01:00

Czy tak ratować sadowników? Cydr dzieli rząd

Foto: Fotorzepa/Robert Wójcik

W Polsce nie można reklamować alkoholu z wyjątkiem piwa, a i to pod pewnymi warunkami (spoty mogą być emitowane po godz. 20). Pomysł, by na takich samych zasadach dopuścić promowanie cydru, pojawił się w sierpniu. – Nadajemy tym rozwiązaniom priorytet na wczoraj – mówił szef PSL wicepremier Janusz Piechociński, zapowiadając skierowanie do Sejmu projektu w tej sprawie.

Kariera tego mało popularnego dotąd w Polsce alkoholu nabrała tempa po nałożeniu rosyjskiego embarga na nasze jabłka. W ramach akcji „Jedz jabłka na złość Putinowi" internauci wrzucali do serwisów społecznościach zdjęcia z konsumpcji nie tylko owoców, ale również cydru.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Nawrocki pisze do von der Leyen. Zapowiedział stanowisko Polski w sprawie relokacji migrantów
Polityka
A jeśli Włodzimierz Czarzasty nie zostanie marszałkiem Sejmu? „Słońce też wstanie”
Polityka
Bajońskie wpływy fundacji Grzegorza Brauna. Czy nie łamie ustawy o partiach politycznych?
Polityka
Zakaz alkoholu w Sejmie? Kaczyński: Jaruzelski zakazał, był tonic bez kapsla
Reklama
Reklama