Reklama

Michał Szułdrzyński: Social media – przegrani wyborów w USA

Amerykańskie wybory prezydenckie mają więcej niż jednego przegranego. Porażkę poniósł nie tylko Donald Trump, ale także inny gracz, który w 2016 r. pokazał swoją siłę – media społecznościowe.

Publikacja: 04.12.2020 18:00

Michał Szułdrzyński: Social media – przegrani wyborów w USA

Foto: AdobeStock

Cztery lata temu, gdy ich wpływ na wybory stał się tak widoczny, zostały oskarżone o wszystkie możliwe zbrodnie przeciwko demokracji. Co gorsza, część oskarżeń była prawdziwa. Niedawno w wywiadzie Christopher Wylie, były dyrektor ds. badań Cambridge Analytiki, mówił mi, że wielkie platformy internetowe mają gigantyczny wpływ na nasze życie, zdrowie, debatę publiczną, ale nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. Budynek, nim wprowadzą się lokatorzy, musi być sprawdzony, podobnie samolot potrzebuje testów, zanim weźmie na pokład pasażerów. A w przypadku mediów społecznościowych? Nic takiego. Tworzysz platformę, której zaczyna używać miliard ludzi, i nie odpowiadasz za skutki uboczne.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
Polska jest na celowniku Rosji. Jaka polityka wobec Ukrainy byłaby najlepsza?
Plus Minus
„Kształt rzeczy przyszłych”: Następne 150 lat
Plus Minus
„RoadCraft”: Spełnić dziecięce marzenia o koparce
Plus Minus
„Jurassic World: Odrodzenie”: Siódma wersja dinozaurów
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Plus Minus
„Elio”: Samotność wśród gwiazd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama