Michał Szułdrzyński: Social media – przegrani wyborów w USA

Amerykańskie wybory prezydenckie mają więcej niż jednego przegranego. Porażkę poniósł nie tylko Donald Trump, ale także inny gracz, który w 2016 r. pokazał swoją siłę – media społecznościowe.

Publikacja: 04.12.2020 18:00

Michał Szułdrzyński: Social media – przegrani wyborów w USA

Foto: AdobeStock

Cztery lata temu, gdy ich wpływ na wybory stał się tak widoczny, zostały oskarżone o wszystkie możliwe zbrodnie przeciwko demokracji. Co gorsza, część oskarżeń była prawdziwa. Niedawno w wywiadzie Christopher Wylie, były dyrektor ds. badań Cambridge Analytiki, mówił mi, że wielkie platformy internetowe mają gigantyczny wpływ na nasze życie, zdrowie, debatę publiczną, ale nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. Budynek, nim wprowadzą się lokatorzy, musi być sprawdzony, podobnie samolot potrzebuje testów, zanim weźmie na pokład pasażerów. A w przypadku mediów społecznościowych? Nic takiego. Tworzysz platformę, której zaczyna używać miliard ludzi, i nie odpowiadasz za skutki uboczne.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Sztuczna inteligencja zabierze nam pracę
Plus Minus
„Samotność pól bawełnianych”: Być samotnym jak John Malkovich
Plus Minus
„Fenicki układ”: Filmowe oszustwo
Plus Minus
„Kaori”: Kryminał w świecie robotów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Plus Minus
„Project Warlock II”: Palec nie schodzi z cyngla