Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 20.08.2020 20:48 Publikacja: 21.08.2020 18:00
Foto: materiały prasowe
Autor „Czarnego kwadratu" (2009) jest poetą materialnych konkretów, wokół których krążą jego twórcze myśli. Trzyma się świata przedmiotów, jakby w przekonaniu, że bez nich tracimy orientację i rezon. Ale w tym suchym, sprawozdawczym tonie, w poetyce szorstkości, objawia się nam niekiedy metafizyczny rewers. Jakaś niezgłębiona niewiadoma mości się w opisywanych przedmiotach i zjawiskach. O śmierci pisze Dąbrowski bez ceregieli, ale zachowuje powagę wobec jej niepoznawalności. O formach, jakie może przyjmować współczesna religia, pisze krytycznie, ale już o wierze przejmująco i nierozstrzygalnie. Człowiek z tych wierszy uwikłany jest we własne chucie, które mają potencjał, by wywracać życie do góry nogami. Zaplątany jest też we własne myśli, od których trawi go czasami wewnętrzna gorączka. Wreszcie zanurzony jest w swe własne poszukiwania – to nieustanne próby wyjścia poza to, co fizyczne, co dobitnie łączy człowieka ze sferą profanum. Pochłonięty rozmową z mistrzami poeta nieustannie dialoguje z Różewiczem, Staffem, Miłoszem.
Sława Davida Hockneya działa z magnetyczną siłą. Od pierwszego więc dnia jego wystawa w Paryżu ściąga tłumy, a j...
Rzadko zdarza się spektakl, który przeżywa się w takich emocjach jak „Dziady” Mai Kleczewskiej z teatru w Iwano-...
Wokół modelu opieki nad dziećmi w Szwecji i Norwegii narosło wiele mitów. Wyjaśnia je w swoich reportażach Macie...
„PGA Tour 2K25” przypomina, że golf to nie tylko rodzaj kołnierza czy samochód.
Kluczem do rozwoju emocjonalnego dziecka jest doświadczenie, a nie informacja – wyjaśnia Jonathan Haidt.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas