Co z tym CPK

Wokół budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego narosło tyle mitów i politycznych emocji, że tylko audyt może rozwiać wątpliwości i pomóc podjąć decyzję, czy inwestycję kontynuować.

Publikacja: 16.02.2024 17:00

Warszawa, protest przeciwko budowie CPK, 1 października 2022 r. Wtedy rządził jeszcze PiS, ale teraz

Warszawa, protest przeciwko budowie CPK, 1 października 2022 r. Wtedy rządził jeszcze PiS, ale teraz decyzje w sprawie tej inwestycji będzie podejmował nowy rząd (którego członkiem jest zresztą widoczny na zdjęciu Michał Kołodziejczak z Agrounii)

Foto: EAST NEWS

Czy wiedzą państwo, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego zwiększy dzietność? Albo że zarzucenie tej inwestycji to dla Polski strata biliona złotych w ciągu dziesięciu lat? Jeśli nie, to może zgodzą się państwo, że CPK to megalomania. Lepiej rozbudować lotnisko w Modlinie oraz Okęcie i połączyć koleją. Pasażerowie zdążą przemieścić się między nimi w czasie przesiadki niezawodnymi pociągami PKP i nadać bagaż ponownie. Spokojnie zmieści się tam 60–70 mln pasażerów rocznie.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne