Reklama
Rozwiń
Reklama

Darmowy internet umarł. Co teraz?

Rosnące koszty korzystania z sieci, dążenie do modelu subskrypcyjnego, kłopoty z bezpieczeństwem w internecie z jednej strony, a z cenzurą z drugiej, przesyt związany z nadmiarem rozwiązań opierających się na sztucznej inteligencji… Oto, czego spodziewać się po 2024 roku na rynku technologicznym.

Aktualizacja: 01.01.2024 09:20 Publikacja: 29.12.2023 17:00

rys.Mirosław Owczarek

rys.Mirosław Owczarek

Jeżeli produkt jest darmowy, to ty jesteś produktem”. Taka zasada dominowała przez ostatnią dekadę. Jednak powoli przestaje mieć zastosowanie. Nie oznacza to w żadnym wypadku, że dane o użytkownikach internetu przestaną mieć znaczenie – nadal będą zbierane i wykorzystywane do karmienia nienasyconych modeli sztucznej inteligencji. Jednak dodatkowo użytkownicy będą za to płacić.

Dane mniej warte

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama