"Street Fighter”: Klasyczne, soczyste bijatyki

36 lat temu narodził się „Street Fighter”. Dziś to podobna, ale i inna gra.

Publikacja: 30.06.2023 17:00

"Street Fighter”: Klasyczne, soczyste bijatyki

Foto: mat.pras.

Najnowsza, szósta część serii wcale nie jest szósta. Od premiery oryginału ukazało się już ponad 20 tytułów, w tym takie produkcje jak „Super Street Fighter II Turbo” czy „Street Fighter Alpha 3”. Ich twórcy wykazywali się kreatywnością w wymyślaniu tytułów, gry jednak tworzyli dość podobne. We wszystkich chodziło o spuszczenie łomotu przeciwnikom na coraz to bardziej dopracowanych lokacjach.

Nie inaczej jest w „Street Fighter 6”. To klasyczna komputerowa „bijatyka”, w której gracz wybiera sobie jednego z kilkunastu wojowników, a następnie toczy efektowne, choć niewątpliwie brutalne pojedynki. Kluczem do sukcesu jest umiejętność blokowania ciosów oraz wyprowadzania kontr, a także combosów (całych serii ciosów). Bez dobrego refleksu nie ma co myśleć o sukcesie.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Walka o szafranowy elektorat
Plus Minus
„Czerwone niebo”: Gdy zbliża się pożar
Plus Minus
„Śmiertelnie ciche miasto. Historie z Wuhan”: Miasto jak z filmu science fiction
Plus Minus
Dzieci komunistycznego reżimu
Plus Minus
Tajemnice pod taflą wody