Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 02.05.2025 15:44 Publikacja: 31.03.2023 17:00
1 kwietnia 1981 r. wprowadzono w Polsce tzw. kartki na mięso. Nie zwiększyło to jednak dostępności mięsa w sklepach. Decyzję o zniesieniu reglamentacji podjęto już w 1983 r., ale kartki zniknęły dopiero w 1989 r.
Foto: Krzysztof Wójcik/Forum
W Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej mięso stanowiło nie tylko towar pierwszej potrzeby, ale również oręż politycznego nacisku w rękach społeczeństwa. Wszelkie kryzysy społeczno-polityczne dotyczyły w jakiejś mierze zaopatrzenia w mięso i nieraz doprowadziły do zmian na szczytach władzy. Każdy członek Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej musiał być świadomy, że braki w zaopatrzeniu w mięso, podwyższanie cen czy inne manipulacje w jego dostępności mogły prowadzić do jego upadku. A mimo to zarówno Władysław Gomułka, jak i Edward Gierek za pomocą mięsa próbowali walczyć ze społeczeństwem. I przegrali.
Nie powiem, żebym się zdziwił, że „Dzień świra” wybrano na film ostatniego 25-lecia. Przecież żyjemy w kraju, w...
Kolej to przykład infrastruktury podwójnego zastosowania, wojskowego i cywilnego, par excellence.
Nie musi być wielkim mówcą ani teologiem. Byle był „tym drugim”.
Może odłączyć się od prądu? Żyjemy tu na chwilę, w jakimś pięknym świetle. Nie możemy spędzić życia w supermarke...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Świat, w którym żyjemy, każde działanie, do którego przywiązujemy tak niezwykłą wagę, to tylko trwający przez mi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas