Reklama
Rozwiń
Reklama

Kobiety kontra mężczyźni. Czy aby na pewno?

Hasła o kobiecej energii, sprawczości, buntowniczości i zaufaniu swoim odczuciom przy bliższym zbadaniu okazują się służyć narzucaniu nowych ról społecznych. W ich ramach kobieta ma troszczyć się o planetę, wyrażać empatię i solidarność z innymi grupami wykluczonymi. Gdzie jest miejsce na jej indywidualizm?

Publikacja: 31.03.2023 17:00

Kobiety kontra mężczyźni. Czy aby na pewno?

Foto: mat.pras.

Niedawna dyskusja pod zapowiedzią jednego z odcinków podcastu firmowanego przez pismo „Kosmos dla Dziewczynek” doskonale ukazała konflikt między promowanym w mainstreamowych mediach rodzajem feminizmu a podstawowymi intuicjami, z powodu których wiele kobiet i dziewcząt w jakiejś mierze utożsamia się z feminizmem. Wspomniana zapowiedź, opublikowana 16 lutego, brzmiała:

„Zapomnij o księżniczkach! Postacie silnych dziewcząt, buntowniczek, niepokornych protagonistek i wojowniczek, masowo pojawiają się we współczesnej fantastyce młodzieżowej. Problem polega na tym, że jak »poskrobiesz« głębiej, te intrygujące heroiny niekoniecznie chcą zmiany społecznej i koncentrują się głównie na sobie. Czym jest fake feminizm, który zagnieździł się we współczesnej literaturze młodzieżowej, opowie ekspertka (…)”.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Granice wolności słowa w erze algorytmów
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama