Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 03.05.2022 17:00 Publikacja: 29.04.2022 10:00
Zespół wystawy „Przeczarowując świat” na tle fresków w Palazzo Schifanoia w Ferrarze. Od lewej: Wojciech Szymański, Małgorzata Mirga-Tas, Joanna Warsza
Foto: Fotorzepa, Daniel Rumiancew
W Pawilonie Polskim stworzyła niezwykłą gigantyczną instalację „Przeczarowując świat", przypominającą pałac z tkanin, wypełniających 12 paneli o wysokości 4,6 m. Instalacja opowiada o wędrówce obrazów i wzajemnych wpływach kultury romskiej, polskiej i europejskiej. Projekt, przygotowany z kuratorami Joanną Warszą i Wojciechem Szymańskim, doskonale współbrzmi z przewodnim hasłem tegorocznej Międzynarodowej Wystawy Sztuki – La Biennale di Venezia: „The Milk of Dreams"(„Mleko snów"), zapożyczonym przez kuratorkę Biennale Cecilię Alemani z książki Leonory Carrington, surrealistycznej malarki i pisarki, opisującej świat przez pryzmat wyobraźni, gdzie wszystko może się zmienić, a każdy przejść metamorfozę.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Ich nazwiska nie trafiały na okładki płyt, ale to oni ukształtowali dzisiejszy show-biznes.
„Eksplodujące kotki. Gra planszowa” to gratka dla tych, którzy nie lubią współgraczy…
Chemia pomiędzy odtwórcami głównych ról utrzymuje film na powierzchni, także w momentach potencjalnej monotonii.
Czasem największy horror zaczyna się wtedy, gdy przestajemy okłamywać samych siebie.
Współczesne kino częściej szuka empatii niż konfrontacji, ale wciąż uważam, że ta druga może być bardzo skuteczna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas