Reklama

Wystarczy odwrócić głowę

Niewielu artystów przygotowało swój debiut tak skrupulatnie jak Miron Grzegorkiewicz. Utwory składające się na płytę „The ULSSS" publikował on kolejno w sieci każdego ósmego dnia miesiąca między marcem a październikiem zeszłego roku.

Publikacja: 06.04.2018 15:00

M8N, „The ULSSS", Sadki Rec.

M8N, „The ULSSS", Sadki Rec.

Foto: Rzeczpospolita

Album tworzą też, odpowiadające poszczególnym ścieżkom, intrygujące kolaże graficzne Anny Kameckiej. Chociaż może właściwszym słowem niż „ścieżka" byłby w tym miejscu „rozdział". Sam M8N (tak brzmi sceniczny pseudonim Grzegorkiewicza) przekonuje, że za wszelką cenę chciał w swoich kompozycjach uciec od „piosenkowatości", ubrać album w ramy określonej koncepcji.

Koncepcji – na ten trop naprowadza już tytuł płyty, zapożyczonej od Jamesa Joyce'a. Chociaż muzyk przyznaje szczerze, że „Ulissesa" nigdy nie doczytał do końca, to jednak zainspirowała go wizja miejsca, w którym jednocześnie dzieje się wiele różnych rzeczy. „My sami nie jesteśmy ich świadomi, bo cały czas zajmujemy się swoimi sprawami. Wystarczy czasem jednak odwrócić głowę, spojrzeć w inną stronę, by dowiedzieć się, że istnieje inny świat" – mówił Miron Grzegorkiewicz w wywiadzie udzielonym portalowi dwutygodnik.com.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Dora Maar. Dwa oblicza miłości” i „Szukając Dory Maar”: Dwa portrety surrealistki
Plus Minus
„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki”: Komiks z nutą konserwatywną
Plus Minus
„Za tamtymi drzwiami”: To, co w pamięci jeszcze płonie
Plus Minus
„Tkacze burz / Storm Weavers”: Krasnoludy dla singli
Plus Minus
„Książka na wojnie. Czytanie w ogniu walki”: Broń z papieru
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama