CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Korporacje od lat oddziałują na rzeczywistość. Dziś, by lepiej sprzedawać produkty i usługi, podkreślają na marketingowych sztandarach wartości i idee, których rzekomo bronią lub są ich orędownikami. Wkraczają w ten sposób w przestrzeń światopoglądową, w której dominowały dotychczas religie czy partie polityczne.

Aktualizacja: 14.07.2019 07:57 Publikacja: 12.07.2019 00:01

CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Foto: Forum

Każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z naukami humanistycznymi, zgodzi się, że za każdym działaniem człowieka stoi pewna idea. Dzieje się tak zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym. Odwołując się do rozumowej oceny rzeczywistości, możemy domniemywać, że ktoś, kto zbudował dom, uczynił to w celu przekazania go dzieciom lub krewnym. Mógł to zrobić również po to, aby część kondygnacji przeznaczyć na wynajem albo na sprzedaż. W każdym z tych przypadków za działaniem stoi jakaś idea – od przedłużenia gatunku, po zapewnienie sobie i najbliższym stabilizacji bytowej.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Sztuczna inteligencja zabierze nam pracę
Plus Minus
„Samotność pól bawełnianych”: Być samotnym jak John Malkovich
Plus Minus
„Fenicki układ”: Filmowe oszustwo
Plus Minus
„Kaori”: Kryminał w świecie robotów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Plus Minus
„Project Warlock II”: Palec nie schodzi z cyngla