Reklama

Compliance: przestrzeganie norm etycznych w biznesie powinno być standardem

Etyka, uczciwość i transparentość w biznesie to dziś reguła. Kolejne firmy wprowadzają wysokie standardy. Te zaś, które jeszcze tego nie zrobiły, nie powinny zwlekać – uważają ekspertki Hanna Gajewska-Kraczkowska i Anna Partyka-Opiela.

Publikacja: 23.10.2015 09:15

Compliance: przestrzeganie norm etycznych w biznesie powinno być standardem

Foto: 123RF

Walka z korupcją przybiera na sile. Ogromną rolę odgrywa w niej wprowadzona w latach 70. ubiegłego wieku amerykańska regulacja prawna  Foreign Corrupt Practices Act  (FCPA), której przepisy jednoznacznie zakazują amerykańskim przedsiębiorcom składania propozycji korupcyjnych lub nakłaniania do działań korupcyjnych poza granicami Stanów.

Należy zauważyć, że termin „amerykański przedsiębiorca" jest traktowany wyjątkowo szeroko. Zarówno definicja adresata przepisów, jak i interpretacja tego pojęcia, przyjęta przez amerykańskie władze, są otwarte i odnoszą się do podmiotów notowanych na amerykańskich giełdach papierów wartościowych, spółek inkorporowanych w USA, ale również do każdego innego przedsiębiorcy, który biznesowo jest powiązany ze Stanami. W ekstremalnych przypadkach nawet płatność w USD, spedycja towaru przez terytorium USA lub sprzedaż do amerykańskich kontrahentów może być uznana za takie powiązanie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Adam Wacławczyk: Zawiedzione nadzieje
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Niegodziwość rządu, czyli kto straci „ulgę” mieszkaniową
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Czy dla rządu wszyscy przedsiębiorcy to złodzieje?
Opinie Prawne
Michał Urbańczyk: Moja śmierć jest lepsza niż twoja. Zabójstwo Charliego Kirka a wolność słowa
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Potrzebujemy apolitycznego Trybunału Stanu
Reklama
Reklama