Reklama
Rozwiń
Reklama

Resort się okopał - nowe zasady udzielania zamówień w wojsku

Nowe zasady udzielania zamówień wzmacniają pozycję negocjacyjną Ministerstwa Obrony Narodowej. Wiele jego oczekiwań często kłóci się z dobrymi praktykami w dziedzinie obronności – ostrzegają eksperci Jan Kaczmarczyk i Małgorzata Majcher.

Aktualizacja: 13.02.2016 13:07 Publikacja: 13.02.2016 13:00

We wrześniu 2015 r. weszła w życie decyzja ministra obrony narodowej w sprawie zasad i trybu udzielania w resorcie obrony narodowej zamówień o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa (decyzja nr 367/MON, DzUrz MON z 2015 r., poz. 265). Zastąpiła poprzednią, nr 118/MON z 25 kwietnia 2013 r. (DzUrz MON z 2013 r. poz. 119). Kwestie te, bezspornie i niezależnie od decydentów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie postępowań (decyzja została wydana jeszcze przez poprzedniego ministra obrony narodowej), mają zasadnicze znaczenie dla obronności państwa. Szczególnie w świetle planowanych wydatków na modernizację polskich sił zbrojnych w najbliższych latach.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Ziemowit Bagłajewski: Kto naprawdę zyska na ustawie frankowej?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Systemy bez nadzoru
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Prezydent jako reprezentant państwa
Opinie Prawne
Sarkowicz, Stalmach: Ciche zaostrzenie przepisów o fundacji rodzinnej
Opinie Prawne
Paweł Litwiński: DSA to nie cenzura, tylko próba odzyskania kontroli
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama