Reklama
Rozwiń
Reklama

Tomasz Pietryga: Konflikt po posiedzeniu w KRS – Ziobro nie zmienia taktyki

Sądownictwo jest dziś potwornie podzielone. Jedni sędziowie będą bronić ministra za wszelką cenę, bo zawdzięczają mu swoje kariery, inni podważą każdą jego decyzję, przekraczając granicę, do której jeszcze dekadę temu nikt nie odważyłby się zbliżyć. Ale Zbigniew Ziobro nie zamierza zrezygnować ze swojego radykalizmu.

Publikacja: 30.08.2023 03:00

Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro

Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro

Foto: PAP/Piotr Nowak

Trwające przez dwa dni posiedzenie Krajowej Rady Sądownictwa ukazało, jak obecne w wymiarze sprawiedliwości dwa przeciwstawne światy porzuciły dialog na rzecz zajadłej konfrontacji.

Posiedzenie odbyło się na wniosek ministra sprawiedliwości, członka KRS. Zbigniew Ziobro wykorzystał swoje uprawnienia, aby prowadzić kampanię wyborczą. Atakowanie sędziów od lat jest jego największym politycznym orężem, dzięki któremu punktuje u twardego prawicowego elektoratu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama