Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 07.01.2018 20:00 Publikacja: 07.01.2018 20:00
Foto: Bloomberg
Silnik elektryczny jest prostszy, mniej awaryjny, bardziej efektywny energetycznie, a emisja zanieczyszczeń może być mniejsza dzięki produkcji energii w elektrowni, a nie w milionach rozproszonych aut. Choć elektromobilność musi się zmierzyć z wieloma wyzwaniami, może być ważnym impulsem dla systemowego podniesienia potencjału innowacyjnego polskiej gospodarki. Dlatego warto rozważyć kwestię naszej polityki gospodarczej w świetle coraz bardziej realnych perspektyw rozwoju elektromobilności w Polsce.
Nawiązujemy do toczącej się nie tylko w Polsce dyskusji na temat warunków rozwoju elektromobilności. Odwołujemy się przy tym do Nowej Ekonomii Strukturalnej (NES) poddanej wnikliwej ocenie w książce „Nowa ekonomia strukturalna wobec krajów mniej zaawansowanych", wydanej przez Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
System kaucyjny rozwija się w Polsce wolno, bo taka jest decyzja producentów napojów i sieci handlowych. Butelki...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
W świecie ekonomii szerzą się dziś nowe trendy i zjawiska, które wydają się iść wbrew całej dotychczasowej wiedz...
Jeśli nie zachowamy konkurencji między dostawcami sprzętu wojskowego, to systemy, które kupimy, nie będą najleps...
Zwiększanie liczby samolotów w dzierżawie finansowej i przejmowanie ich na własność, po spłaceniu rat, jest kluc...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Polska gospodarka pędzi, ale bez kierowcy. Rząd wciąż nie ma planu, ministrowie grają tylko na siebie, a przedsi...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas