Przyszłością branży kurierskiej są dostawy w tym samym dniu

Kolejne firmy budują sieci automatów paczkowych, ale Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, sądzi, że nie wszystkie te pomysły mają uzasadnienie. – Należy postawić znak zapytania w kontekście rentowności takiego przedsięwzięcia – mówi.

Publikacja: 16.03.2021 21:00

Przyszłością branży kurierskiej są dostawy w tym samym dniu

Foto: materiały prasowe

Pandemia to okres żniw dla kurierów. W ub.r. globalne przychody DPD skoczyły o 44 proc., a liczba obsłużonych paczek o 42 proc. Czy w Polsce wyniki DPD też były rekordowe?

Był to wyjątkowy rok – łącznie zanotowaliśmy 25-proc wzrost. Ale stało się to przede wszystkim za sprawą kanału skierowanego do konsumentów (B2C). Pandemia odbiła się natomiast w istotny sposób na strumieniu paczek klienta biznesowego (B2B). Gdybyśmy byli firmą nakierowaną głównie na obsługę B2C, z pewnością moglibyśmy liczyć na zwyżki rzędu nawet 40 proc. Przyrost w tym kanale był imponujący. Podobną dynamikę mieliśmy na początku działalności w Polsce, gdy startowaliśmy z niskiej bazy. Jeśli chodzi o bezwzględne liczby, to wynik z 2020 r. jest historyczny.

Pozostało 92% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację