Adam Kołodziejczyk. Nowy prezes sklepów Komfort

Adam Kołodziejczyk jest nowym prezesem sklepów Komfort, lidera rynku dywanów i wykładzin w Polsce

Publikacja: 06.08.2010 02:16

Adam Kołodziejczyk otwiera nowe sklepy, ale także stawia na Internet

Adam Kołodziejczyk otwiera nowe sklepy, ale także stawia na Internet

Foto: komfort

Dla rynku zmiana prezesa spółki, przejętej w 2007 r. za 250 mln zł przez fundusz Enterprise Investors, nie była zaskoczeniem. W maju Jerzy Szkwarek, dotychczasowy prezes Sklepów Komfort, objął stanowisko prezesa spółki Vobis.

Jego następca jest absolwentem Wydziału Ekonomiki Produkcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i ma wieloletnie doświadczenie menedżerskie, które na pewno będzie pomocne przy realizacji ambitnych celów wyznaczonych przez właściciela sieci. Co prawda dotychczas pracował głównie w spółkach spożywczych, ale postanowił spróbować swoich sił także w nowej branży.

W latach 2007 – 2010 Komfort zwiększył liczbę sklepów ze 100 do 150. Ponad połowę z nowo otwartych stanowią sklepy franczyzowe – jest ich już 26. Rozwijanie tego segmentu to jeden z celów nowego prezesa. Drugim jest trwająca ekspansja zagraniczna – Komfort ma już siedem sklepów w Czechach i jeden na Słowacji. Tegoroczny plan rozwoju zakłada otwarcie, oprócz 28 sklepów w Polsce, siedmiu w Czechach i dwóch na Słowacji.

Adam Kołodziejczyk w Komforcie jest od stosunkowo niedawna, prezesem został w połowie lipca, więc na razie o jego nowych pomysłach dotyczących firmy niewiele wiadomo.

Podkreśla, że obok realizowania dalszej ekspansji sieci sklepów, zwłaszcza franczyzowych, chce także, aby Komfort dalej intensywnie rozwijał sprzedaż internetową. Musi się także ze zmagać spowolnieniem obserwowanym na całym rynku handlowym. Enterpise Investors zakładał wprowadzenie firmy na giełdę w ciągu trzech – czterech lat od zakupu, więc niedługo powinny być podejmowane decyzje w tej sprawie. Konkurenci ostrożnie komentują zmianę w Komforcie. – Jest liderem rynku, więc siłą rzeczy jakakolwiek zmiana w tej firmie dla nas jest bardzo ciekawa – mówi prezes jednej z sieci marketów budowlanych.

Doświadczenie zawodowe nowego prezesa na pewno robi wrażenie. Przez ostatnie trzy lata był dyrektorem generalnym polskiego oddziału znanej hiszpańskiej sieci gastronomicznej Telepizza. Jak podkreśla w komunikacie nowy pracodawca Kołodziejczyka, pod jego kierownictwem firma podwoiła EBITDA, przy jednoczesnym 20-proc. wzroście liczby placówek własnych i franczyzowych.

Wcześniej zajmował wysokie stanowiska w innych renomowanych firmach. Był dyrektorem sprzedaży i członkiem zarządu Pepsi-Cola Poland, w firmie będącej znanym producentem detergentów Reckitt Benckiser także był dyrektorem sprzedaży, a w LU Polska z grupy Danone odpowiadał za sprzedaż w Polsce, krajach bałtyckich oraz za rynki eksportowe USA i na Bliskim Wschodzie.

Dla rynku zmiana prezesa spółki, przejętej w 2007 r. za 250 mln zł przez fundusz Enterprise Investors, nie była zaskoczeniem. W maju Jerzy Szkwarek, dotychczasowy prezes Sklepów Komfort, objął stanowisko prezesa spółki Vobis.

Jego następca jest absolwentem Wydziału Ekonomiki Produkcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i ma wieloletnie doświadczenie menedżerskie, które na pewno będzie pomocne przy realizacji ambitnych celów wyznaczonych przez właściciela sieci. Co prawda dotychczas pracował głównie w spółkach spożywczych, ale postanowił spróbować swoich sił także w nowej branży.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację