Będziemy wydawać coraz więcej w marketach budowlanych

Nasze prognozy wskazują na dalszy wzrost spowodowany otwieraniem kolejnych sklepów - mówi Jarosław Frontczak, analityk PMR

Publikacja: 08.03.2012 02:53

Jarosław Frontczak, analityk PMR

Jarosław Frontczak, analityk PMR

Foto: Rzeczpospolita

Rz: Wyniki sieci za 2011 r. raczej nie napawają optymizmem.

Jarosław Frontczak

: Rynek DIY w 2011 roku był lepszy według naszych szacunków od 2010 r. i wzrósł o 3,8 proc., podczas gdy rok wcześniej stracił 4 proc. Wzrost wynikał przede wszystkim z ekspansji sieci, ponieważ obroty w sklepach bez uwzględnienia nowych placówek były co najwyżej na poziomie 2010 r.

Jak sieci reagowały na sytuację na rynku?

Przeprowadziły cięcia kosztów i optymalizację asortymentu, dopasowując go do zmieniających się potrzeb klientów. Mimo to w ostatnim roku otworzyło się aż 65 nowych sklepów, z czego 19 należy do największych graczy, co jest najwyższym przyrostem w historii.

Co przyniesie 2012 r.?

Nasze prognozy wskazują na dalszy wzrost spowodowany otwieraniem kolejnych sklepów. W planach jest uruchomienie przynajmniej takiej samej liczby marketów jak w 2011 r. Impulsem do wzrostu będzie także rynek pierwotny mieszkań oraz wzrost zatrudnienia i pensji.

Czy rynek ma jeszcze potencjał?

Jeżeli popatrzymy na wskaźniki liczby sklepów na 100 tys. mieszkańców i porównamy je nie tylko z krajami zachodnimi, ale także naszego regionu, to jest wciąż miejsce na nowe sklepy, choćby w Warszawie czy województwach północno-wschodnich. Dynamika PKB w Polsce wciąż jest lepsza niż u naszych zachodnich sąsiadów, przez co różnice będą się coraz bardziej zacierać i nasze wydatki na produkty DIY będą wzrastać.

—rozmawiał Piotr Mazurkiewicz

Rz: Wyniki sieci za 2011 r. raczej nie napawają optymizmem.

Jarosław Frontczak

Pozostało jeszcze 95% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody