Będziemy wydawać coraz więcej w marketach budowlanych

Nasze prognozy wskazują na dalszy wzrost spowodowany otwieraniem kolejnych sklepów - mówi Jarosław Frontczak, analityk PMR

Publikacja: 08.03.2012 02:53

Jarosław Frontczak, analityk PMR

Jarosław Frontczak, analityk PMR

Foto: Rzeczpospolita

Rz: Wyniki sieci za 2011 r. raczej nie napawają optymizmem.

Jarosław Frontczak

: Rynek DIY w 2011 roku był lepszy według naszych szacunków od 2010 r. i wzrósł o 3,8 proc., podczas gdy rok wcześniej stracił 4 proc. Wzrost wynikał przede wszystkim z ekspansji sieci, ponieważ obroty w sklepach bez uwzględnienia nowych placówek były co najwyżej na poziomie 2010 r.

Jak sieci reagowały na sytuację na rynku?

Przeprowadziły cięcia kosztów i optymalizację asortymentu, dopasowując go do zmieniających się potrzeb klientów. Mimo to w ostatnim roku otworzyło się aż 65 nowych sklepów, z czego 19 należy do największych graczy, co jest najwyższym przyrostem w historii.

Co przyniesie 2012 r.?

Nasze prognozy wskazują na dalszy wzrost spowodowany otwieraniem kolejnych sklepów. W planach jest uruchomienie przynajmniej takiej samej liczby marketów jak w 2011 r. Impulsem do wzrostu będzie także rynek pierwotny mieszkań oraz wzrost zatrudnienia i pensji.

Czy rynek ma jeszcze potencjał?

Jeżeli popatrzymy na wskaźniki liczby sklepów na 100 tys. mieszkańców i porównamy je nie tylko z krajami zachodnimi, ale także naszego regionu, to jest wciąż miejsce na nowe sklepy, choćby w Warszawie czy województwach północno-wschodnich. Dynamika PKB w Polsce wciąż jest lepsza niż u naszych zachodnich sąsiadów, przez co różnice będą się coraz bardziej zacierać i nasze wydatki na produkty DIY będą wzrastać.

—rozmawiał Piotr Mazurkiewicz

Rz: Wyniki sieci za 2011 r. raczej nie napawają optymizmem.

Jarosław Frontczak

Pozostało 95% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację