Reklama

Będziemy wydawać coraz więcej w marketach budowlanych

Nasze prognozy wskazują na dalszy wzrost spowodowany otwieraniem kolejnych sklepów - mówi Jarosław Frontczak, analityk PMR

Publikacja: 08.03.2012 02:53

Jarosław Frontczak, analityk PMR

Jarosław Frontczak, analityk PMR

Foto: Rzeczpospolita

Rz: Wyniki sieci za 2011 r. raczej nie napawają optymizmem.

Jarosław Frontczak

: Rynek DIY w 2011 roku był lepszy według naszych szacunków od 2010 r. i wzrósł o 3,8 proc., podczas gdy rok wcześniej stracił 4 proc. Wzrost wynikał przede wszystkim z ekspansji sieci, ponieważ obroty w sklepach bez uwzględnienia nowych placówek były co najwyżej na poziomie 2010 r.

Jak sieci reagowały na sytuację na rynku?

Przeprowadziły cięcia kosztów i optymalizację asortymentu, dopasowując go do zmieniających się potrzeb klientów. Mimo to w ostatnim roku otworzyło się aż 65 nowych sklepów, z czego 19 należy do największych graczy, co jest najwyższym przyrostem w historii.

Reklama
Reklama

Co przyniesie 2012 r.?

Nasze prognozy wskazują na dalszy wzrost spowodowany otwieraniem kolejnych sklepów. W planach jest uruchomienie przynajmniej takiej samej liczby marketów jak w 2011 r. Impulsem do wzrostu będzie także rynek pierwotny mieszkań oraz wzrost zatrudnienia i pensji.

Czy rynek ma jeszcze potencjał?

Jeżeli popatrzymy na wskaźniki liczby sklepów na 100 tys. mieszkańców i porównamy je nie tylko z krajami zachodnimi, ale także naszego regionu, to jest wciąż miejsce na nowe sklepy, choćby w Warszawie czy województwach północno-wschodnich. Dynamika PKB w Polsce wciąż jest lepsza niż u naszych zachodnich sąsiadów, przez co różnice będą się coraz bardziej zacierać i nasze wydatki na produkty DIY będą wzrastać.

—rozmawiał Piotr Mazurkiewicz

Rz: Wyniki sieci za 2011 r. raczej nie napawają optymizmem.

Jarosław Frontczak

Pozostało jeszcze 95% artykułu
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz Malinowski: Ile Polski w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Reklama
Reklama