Anita Błaszczak: Wirusowy czarny PR

Wykrycie zakażenia Covid-19 w firmie traktowane jest najczęściej jako doraźny problem związany z ograniczeniem albo zawieszeniem działalności. Jednak wizerunkowe straty mogą być bardziej bolesne.

Aktualizacja: 11.08.2020 21:07 Publikacja: 11.08.2020 21:00

Anita Błaszczak: Wirusowy czarny PR

Foto: Adobe Stock

Fala zakażeń koronawirusem, która w czerwcu i lipcu przetoczyła się przez zakłady przetwórstwa mięsnego w Niemczech, wywołała reakcję tamtejszego resortu pracy, który zapowiedział zmiany w przepisach dotyczących zatrudniania pracowników z zagranicy. Efektem tych wydarzeń była także zmiana nastawienia niemieckich konsumentów wykazana w niedawnym badaniu firmy GfK. Jeśli wierzyć jego wynikom, w prawie jednej trzeciej gospodarstw domowych za Odrą ograniczono spożycie mięsa. Podobny trend w związku z pandemią (być może wywołaną przecież zjedzeniem mięsa nietoperza) wykazały sondaże w USA i Hongkongu. Eksperci już kalkulują straty przemysłu mięsnego, będącego dotychczas jedną z najbardziej dochodowych branż.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u