Orlen zerka na stacje w Austrii i Szwajcarii

Chcemy kupować złoża w Ameryce Północnej, zwłaszcza w Kanadzie, gdzie już nabyliśmy dwie spółki wydobywające ropę i gaz – podkreśla Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen w rozmowie z Tomaszem Furmanem i Krzysztofem Adamem Kowalczykiem.

Aktualizacja: 06.05.2015 07:29 Publikacja: 05.05.2015 21:00

Jacek Krawiec - Prezes Zarządu PKN ORLEN S.A.

Foto: Materiały Prasowe

Rz: PKN Orlen jest największą firmą nie tylko w Polsce ale i całej Europie Środkowo-Wschodniej. Jaką ma pan metodę na zarządzanie takim kolosem?

Gros naszej działalności polega na przetwórstwie ropy w Polsce, Czechach i na Litwie i sprzedaży paliw na tych rynkach oraz w Niemczech, gdzie również posiadamy własną sieć stacji paliw działającą pod marką Star. Ale w ostatnich latach do tych aktywności doszły aktywa wydobywcze w Kanadzie, a za kilka miesięcy ruszy produkcja energii elektrycznej z naszej nowej elektrociepłowni parowo-gazowej we Włocławku. Grupa Orlen sprzedaje swoje produkty do 48 krajów na pięciu kontynentach. Jesteśmy więc firmą działającą globalnie i to w bardzo w turbulentnym otoczeniu rynkowym. Zapewne nie ma jednej, pewnej metody zarządzania w takiej sytuacji i potrzebne jest wypracowanie własnego modelu. Dla nas w Orlenie kluczowe znaczenie odgrywają ludzie oraz elastyczność działania i dostosowanie strategii do zmieniających się warunków. To przyniosło w ostatnich latach dobre, doceniane przez rynek efekty.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku