Reklama
Rozwiń

Kryzys zaufania konsumenckiego

Dzieła Fedrusa, rzymskiego poety greckiego pochodzenia, który część życia spędził jako niewolnik na dworze Oktawiana Augusta, nie są dziś szerzej znane.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

A szkoda, bo gdyby w biznesie stosować jedną z jego najbardziej znanych sentencji, los takich gigantów, jak Volkswagen czy Samsung, nie wisiałby na włosku.

„Ktokolwiek raz dał się poznać jako sprawca wstrętnego oszustwa, ten choćby mówił prawdę, traci wiarygodność" – pisał Fedrus. Teraz tę wiarygodność tracą właśnie motoryzacyjny gigant z Niemiec i koreański koncern technologiczny. Wydarzenia ostatnich dni uzmysłowiły wszystkim, że uczciwość, rzetelność i solidność, cechy, przez pryzmat których firmy te chciały być widziane w oczach klientów, były tylko zasłoną, która dziś jest porwana na strzępy. Budzące zaufanie wśród klientów marki dobitnie pokazały, że jakość produktów, które oferują, a w konsekwencji i sami klienci, nie mają dla nich żadnego znaczenia. Liczy się tylko zysk.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB
Opinie Ekonomiczne
Michał Hetmański, Kamil Laskowski: Hutnictwo to wyjątek od piastowskiej doktryny Tuska
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Obniżka podatków to miraż. Należałoby je podnieść – na obronę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wiadomość o śmierci Zachodu nieco przesadzona
Opinie Ekonomiczne
Marian Gorynia: Dlaczego organizujemy Kongres Ekonomistów Polskich?