Reklama
Rozwiń
Reklama

Kryzys zaufania konsumenckiego

Dzieła Fedrusa, rzymskiego poety greckiego pochodzenia, który część życia spędził jako niewolnik na dworze Oktawiana Augusta, nie są dziś szerzej znane.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

A szkoda, bo gdyby w biznesie stosować jedną z jego najbardziej znanych sentencji, los takich gigantów, jak Volkswagen czy Samsung, nie wisiałby na włosku.

„Ktokolwiek raz dał się poznać jako sprawca wstrętnego oszustwa, ten choćby mówił prawdę, traci wiarygodność" – pisał Fedrus. Teraz tę wiarygodność tracą właśnie motoryzacyjny gigant z Niemiec i koreański koncern technologiczny. Wydarzenia ostatnich dni uzmysłowiły wszystkim, że uczciwość, rzetelność i solidność, cechy, przez pryzmat których firmy te chciały być widziane w oczach klientów, były tylko zasłoną, która dziś jest porwana na strzępy. Budzące zaufanie wśród klientów marki dobitnie pokazały, że jakość produktów, które oferują, a w konsekwencji i sami klienci, nie mają dla nich żadnego znaczenia. Liczy się tylko zysk.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama