Reklama

Kryzys zaufania konsumenckiego

Dzieła Fedrusa, rzymskiego poety greckiego pochodzenia, który część życia spędził jako niewolnik na dworze Oktawiana Augusta, nie są dziś szerzej znane.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

A szkoda, bo gdyby w biznesie stosować jedną z jego najbardziej znanych sentencji, los takich gigantów, jak Volkswagen czy Samsung, nie wisiałby na włosku.

„Ktokolwiek raz dał się poznać jako sprawca wstrętnego oszustwa, ten choćby mówił prawdę, traci wiarygodność" – pisał Fedrus. Teraz tę wiarygodność tracą właśnie motoryzacyjny gigant z Niemiec i koreański koncern technologiczny. Wydarzenia ostatnich dni uzmysłowiły wszystkim, że uczciwość, rzetelność i solidność, cechy, przez pryzmat których firmy te chciały być widziane w oczach klientów, były tylko zasłoną, która dziś jest porwana na strzępy. Budzące zaufanie wśród klientów marki dobitnie pokazały, że jakość produktów, które oferują, a w konsekwencji i sami klienci, nie mają dla nich żadnego znaczenia. Liczy się tylko zysk.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama