Serwisy wideo coraz bliższe mediom

Wierzę, że na polskim rynku, na którym lokalne treści są bardzo ważne, miejscowym liderom uda się stworzyć konkurencyjną platformę dla międzynarodowych graczy wideo w sieci – mówi Egor Yakovlev założyciel Tvigle, rosyjskiego odpowiednika Netfliksa.

Publikacja: 05.11.2015 21:00

Serwisy wideo coraz bliższe mediom

Foto: materiały prasowe

Rz: Ilu subskrybentów macie w Tvigle?

Egor Yakovlev: Zacznę od tego, że w Rosji mamy od zawsze bardzo dobrej jakości ofertę bezpłatnej telewizji. Poniekąd dlatego, że od zawsze była instrumentem politycznym, dofinansowywanym przez rząd. To spowodowało, że jej widzowie są przyzwyczajeni np. do tego, że mogą tam dość szybko od debiutu kinowego oglądać nowości kinowe. Dlatego także serwisy OTT są dla widzów bezpłatne, utrzymują się z reklam. Ci użytkownicy, którzy zdecydują się w naszym serwisie zarejestrować, dostają dostęp do dodatkowych funkcji i materiałów. Mamy ich 0,5 mln. Wszystkich użytkowników (real userów) mamy miesięcznie ok. 7-8 mln. W Rosji odbiór internetowego jest bardzo duży. Według danych ComScore miesięcznie ok. 60 mln Rosjan ogląda wideo w sieci, a oni mierzą tylko odbiór wideo desktopowo – nie analizują rynku mobilnego ani smart TV. ComScore podaje także, że miesięcznie streamingowanych jest w Rosji 20 mld strumieni wideo, co daje jej trzecie miejsce na świecie za USA i Chinami.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku