Adam Woźniak: Motoryzacyjny fajerwerk

Jeśli chcemy rozpędzać elektromobilność, a zapowiedziane elektryczne samochody z Tychów mogłyby się do tego przyczynić, potrzebujemy realnego rządowego wsparcia.

Publikacja: 29.12.2020 21:00

Adam Woźniak: Motoryzacyjny fajerwerk

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

Zapowiedź produkcji nowych modeli samochodów w tyskiej fabryce FCA to prawdziwy fajerwerk na koniec 2020 r., który dla całej polskiej branży motoryzacyjnej jest najsłabszym od wielu lat. To także zastrzyk adrenaliny dla fabryki w Tychach. Zwłaszcza że teraz wyjeżdżają z niej auta, które walor świeżości już dawno utraciły, a przez pandemię ich tegoroczna produkcja zmaleje do 150 tys. z ponad 263 tys. rok wcześniej.

Waga decyzji Włochów wydaje się tym większa, że jeszcze nie tak dawno pracownicy fabryki mieli się czego obawiać. Pogarszająca się sytuacja na rynkach i zapowiedź połączenia FCA z francuskim producentem peugeotów i citroënów oraz perspektywa cięć kosztów jako następstwa fuzji budziła obawy o zmarginalizowanie, a nawet likwidację zakładu, od lat starającego się o nowe produkty.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mieczkowski: Polska w cieniu cyberkolonializmu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: „Szóstka dla premiera”