Reklama

Adam Woźniak: Motoryzacyjny fajerwerk

Jeśli chcemy rozpędzać elektromobilność, a zapowiedziane elektryczne samochody z Tychów mogłyby się do tego przyczynić, potrzebujemy realnego rządowego wsparcia.

Publikacja: 29.12.2020 21:00

Adam Woźniak: Motoryzacyjny fajerwerk

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

Zapowiedź produkcji nowych modeli samochodów w tyskiej fabryce FCA to prawdziwy fajerwerk na koniec 2020 r., który dla całej polskiej branży motoryzacyjnej jest najsłabszym od wielu lat. To także zastrzyk adrenaliny dla fabryki w Tychach. Zwłaszcza że teraz wyjeżdżają z niej auta, które walor świeżości już dawno utraciły, a przez pandemię ich tegoroczna produkcja zmaleje do 150 tys. z ponad 263 tys. rok wcześniej.

Waga decyzji Włochów wydaje się tym większa, że jeszcze nie tak dawno pracownicy fabryki mieli się czego obawiać. Pogarszająca się sytuacja na rynkach i zapowiedź połączenia FCA z francuskim producentem peugeotów i citroënów oraz perspektywa cięć kosztów jako następstwa fuzji budziła obawy o zmarginalizowanie, a nawet likwidację zakładu, od lat starającego się o nowe produkty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Reklama
Reklama