Reklama

Wojciech Romanski: Zatrzymane przetargi groźne dla rynku

Kierowcy od wczoraj mogą przejechać pierwszą w całości ukończoną polską autostradą.

Publikacja: 20.07.2016 22:00

Wojciech Romanski: Zatrzymane przetargi groźne dla rynku

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Może nie w 100 procentach, bo na ostatnim odcinku będą jeszcze trwały prace wykończeniowe, niemniej granicę z Ukrainą w Korczowej z granicą z Niemcami w Jędrzychowicach łączy dziś ponad 600 km nowoczesnej arterii. Nie można tylko zapominać, że oddany właśnie ostatni fragment tej trasy miał być gotowy na Euro 2012. Wtedy nie wyszło, udało się teraz.

Odcinek A4 z Rzeszowa do Jarosławia to jeden z licznych w polskim programie budowy dróg fragmentów, gdzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najpierw wybierała wykonawcę, potem z różnych powodów się z nim rozstawała, poszukując bardziej skutecznych następców. To jeden z głównych powodów ogromnych opóźnień niektórych inwestycji. Z dużym poślizgiem zakończyła się budowa autostradowej, wschodniej obwodnicy Łodzi, czyli przedłużenia autostrady A1. Wcześniej podobne problemy dotykały innych odcinków autostrad i ekspresówek.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów Drogowych
Opinie Ekonomiczne
Polscy przedsiębiorcy apelują o państwową pomoc dla Barlinka po rosyjskim ataku
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Strategia szaleńca?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Technologia atakuje. Należy się bać?
Reklama
Reklama