Wojciech Romanski: Zatrzymane przetargi groźne dla rynku

Kierowcy od wczoraj mogą przejechać pierwszą w całości ukończoną polską autostradą.

Publikacja: 20.07.2016 22:00

Wojciech Romanski: Zatrzymane przetargi groźne dla rynku

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Może nie w 100 procentach, bo na ostatnim odcinku będą jeszcze trwały prace wykończeniowe, niemniej granicę z Ukrainą w Korczowej z granicą z Niemcami w Jędrzychowicach łączy dziś ponad 600 km nowoczesnej arterii. Nie można tylko zapominać, że oddany właśnie ostatni fragment tej trasy miał być gotowy na Euro 2012. Wtedy nie wyszło, udało się teraz.

Odcinek A4 z Rzeszowa do Jarosławia to jeden z licznych w polskim programie budowy dróg fragmentów, gdzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najpierw wybierała wykonawcę, potem z różnych powodów się z nim rozstawała, poszukując bardziej skutecznych następców. To jeden z głównych powodów ogromnych opóźnień niektórych inwestycji. Z dużym poślizgiem zakończyła się budowa autostradowej, wschodniej obwodnicy Łodzi, czyli przedłużenia autostrady A1. Wcześniej podobne problemy dotykały innych odcinków autostrad i ekspresówek.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację