Wojciech Romanski: Zatrzymane przetargi groźne dla rynku

Kierowcy od wczoraj mogą przejechać pierwszą w całości ukończoną polską autostradą.

Publikacja: 20.07.2016 22:00

Wojciech Romanski: Zatrzymane przetargi groźne dla rynku

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Może nie w 100 procentach, bo na ostatnim odcinku będą jeszcze trwały prace wykończeniowe, niemniej granicę z Ukrainą w Korczowej z granicą z Niemcami w Jędrzychowicach łączy dziś ponad 600 km nowoczesnej arterii. Nie można tylko zapominać, że oddany właśnie ostatni fragment tej trasy miał być gotowy na Euro 2012. Wtedy nie wyszło, udało się teraz.

Odcinek A4 z Rzeszowa do Jarosławia to jeden z licznych w polskim programie budowy dróg fragmentów, gdzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najpierw wybierała wykonawcę, potem z różnych powodów się z nim rozstawała, poszukując bardziej skutecznych następców. To jeden z głównych powodów ogromnych opóźnień niektórych inwestycji. Z dużym poślizgiem zakończyła się budowa autostradowej, wschodniej obwodnicy Łodzi, czyli przedłużenia autostrady A1. Wcześniej podobne problemy dotykały innych odcinków autostrad i ekspresówek.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: A więc wojna. Donald Trump zadaje cios Europie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Uważajmy! Nowy prezydent wskaże nowego prezesa NBP
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Platformo, chwalić też się trzeba umieć
Opinie Ekonomiczne
Dan Jørgensen: Koniec z energetycznym szantażem Rosji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Jak zostać prezydentem