Reklama

Jacek Chwedoruk, dyrektor Rothschild Polska: Inwestycja zagraniczna firmy nie musi być duża

Inwestycje zwiększają skalę działalności, co jest ważne dla spółek, które już mają 30–40 proc. polskiego rynku. Dla nich decyzja o ekspansji jest naturalna – mówi Jacek Chwedoruk, dyrektor Rothschild Polska.

Aktualizacja: 07.09.2016 23:10 Publikacja: 07.09.2016 21:25

Jacek Chwedoruk, dyrektor Rothschild Polska: Inwestycja zagraniczna firmy nie musi być duża

Foto: Fotorzepa, Borys Skrzyński

Rz: Nasz ranking polskich firm za granicą dowodzi, że coraz więcej inwestują one w innych krajach, zasilają je kapitałem, pobudzając tam rozwój i tworząc miejsca pracy. A co my z tego mamy?

Jacek Chwedoruk: Myślę, że w XXI wieku jesteśmy już dalecy od idei merkantylnych, według których wszystko należy produkować u siebie, a tezauryzować najlepiej w złocie. Tym bardziej że z zagranicznych inwestycji mamy w kraju wielki pożytek – podobnie jak z handlu międzynarodowego, który nie polega tylko na eksporcie, ale również na imporcie. W tym ciekawym zestawieniu wartościowo dominują inwestycje w zasoby i surowce – w miedź, gaz, ropę, łupki. Wynika to z dość dużych inwestycji polskich koncernów surowcowych za granicą. Giną przy tym małe i średnie inwestycje, które od wielu lat nasze firmy realizują w krajach Europy Środkowo- Wschodniej, w Niemczech czy Wielkiej Brytanii. Każde z tych przedsięwzięć ma nieco inne znaczenie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zwycięstwo na punkty
Opinie Ekonomiczne
Marek Kutarba: Czołgi K2: sukces po długich negocjacjach?
Opinie Ekonomiczne
Kolejnej szansy nie będzie. Jak Polska przespała prezydencję w Unii
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Karuzela z prezesami zwolniła. Na chwilę?
Reklama
Reklama