Sebastian Mackensen: Mini musi pozostać brytyjski

Zaskakująco szybko rośnie sprzedaż Mini w Polsce. W ciągu dwóch lat podwoiła się, a w dziewięciu miesiącach 2016 roku zwiększyła o połowę. Wyraźnie korzystamy ze wzrostu popytu na auta segmentu premium – mówi szef marki Mini Sebastian Mackensen.

Aktualizacja: 02.11.2016 05:41 Publikacja: 01.11.2016 20:28

Sebastian Mackensen: Mini musi pozostać brytyjski

Foto: Bloomberg, Krisztian Bocsi

Rz: Czy kiedykolwiek oczekiwał pan, że segment premium będzie rósł tak szybko?

Raczej nie. Teraz dodatkowo widzę, jak wielki jest potencjał tego wzrostu, ponieważ w wielu krajach rośnie liczba ludzi, w których zasięgu nagle stało się posiadanie auta z segmentu premium. To fenomen ekonomiczny, kiedy osoby niedysponujące najwyższymi dochodami sięgają po dobra dotychczas dla nich niedostępne. Oczywiście jest normalne, że przedmioty droższe, luksusowe podobają się zazwyczaj bardziej niż proste i tanie. Dotyczy to nie tylko motoryzacji, ale i wyposażenia wnętrz, mody, żywności. Tyle że auta mają dodatkową wartość, są niejako wielowymiarowe – można do nich wsiąść, ale i podziwiać z zewnątrz.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Trudno rządzić, nie mając zdania. Czy leci z nami pilot?
Opinie Ekonomiczne
Czy liderzy polityczni zapobiegną recesji w Polsce, Unii, USA?
Opinie Ekonomiczne
Prezydentura Nawrockiego będzie osłabiać giełdę i złotego, podbijać koszt długu
Opinie Ekonomiczne
Cieślak-Wróblewska: Finanse publiczne to temat tabu, którego nie możemy dłużej unikać