Reklama

To nieprawda, że w Media Markt unikamy podatku obrotowego

Nasze sklepy działają jako spółki komandytowe od 2004 roku, co wynika z przyjętej koncepcji biznesowej. Powstanie tych spółek nie ma nic wspólnego z wprowadzeniem podatku – mówi Alpay Güner, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Publikacja: 11.02.2021 21:00

To nieprawda, że w Media Markt unikamy podatku obrotowego

Foto: materiały prasowe

Jaki był rok 2020 dla Media Markt w Polsce pod względem wyników finansowych?

Ze względu na pandemię i związane z nią obostrzenia, w tym zamknięcie sklepów, był to trudny rok dla branży. Wprawdzie dynamicznie wzrosła sprzedaż online, i ten trend utrzymuje się po ponownym uruchomieniu handlu stacjonarnego, jednak nie rekompensuje ona w pełni utraty wpływów ze sprzedaży tradycyjnej. Jako lider dystrybucji omnichannelowej mamy wiele dróg dotarcia do klientów i dobrze to wykorzystaliśmy, potwierdzając skuteczność naszego modelu. Nie możemy jednak zapominać, że duża grupa klientów preferuje wizytę w sklepie stacjonarnym, gdzie może zapoznać się ze sprzętem i skorzystać z doradztwa. Sytuacja pandemiczna i obostrzenia zahamowały również spontaniczne wyjścia do sklepów, podczas których można zapoznać się z ofertą, poszukać okazji, ale również kupić coś pod wpływem impulsu. Ma to negatywny wpływ na rozwój handlu stacjonarnego. Podsumowując miniony rok, mogę jednak powiedzieć, że dobrze poradziliśmy sobie z nowymi wyzwaniami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Reklama
Reklama