To nieprawda, że w Media Markt unikamy podatku obrotowego

Nasze sklepy działają jako spółki komandytowe od 2004 roku, co wynika z przyjętej koncepcji biznesowej. Powstanie tych spółek nie ma nic wspólnego z wprowadzeniem podatku – mówi Alpay Güner, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Publikacja: 11.02.2021 21:00

To nieprawda, że w Media Markt unikamy podatku obrotowego

Foto: materiały prasowe

Jaki był rok 2020 dla Media Markt w Polsce pod względem wyników finansowych?

Ze względu na pandemię i związane z nią obostrzenia, w tym zamknięcie sklepów, był to trudny rok dla branży. Wprawdzie dynamicznie wzrosła sprzedaż online, i ten trend utrzymuje się po ponownym uruchomieniu handlu stacjonarnego, jednak nie rekompensuje ona w pełni utraty wpływów ze sprzedaży tradycyjnej. Jako lider dystrybucji omnichannelowej mamy wiele dróg dotarcia do klientów i dobrze to wykorzystaliśmy, potwierdzając skuteczność naszego modelu. Nie możemy jednak zapominać, że duża grupa klientów preferuje wizytę w sklepie stacjonarnym, gdzie może zapoznać się ze sprzętem i skorzystać z doradztwa. Sytuacja pandemiczna i obostrzenia zahamowały również spontaniczne wyjścia do sklepów, podczas których można zapoznać się z ofertą, poszukać okazji, ale również kupić coś pod wpływem impulsu. Ma to negatywny wpływ na rozwój handlu stacjonarnego. Podsumowując miniony rok, mogę jednak powiedzieć, że dobrze poradziliśmy sobie z nowymi wyzwaniami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mieczkowski: Polska w cieniu cyberkolonializmu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: „Szóstka dla premiera”